A McLaren olyan ajánlattal állna elő Piastrival, ami teljesen idegen tőle és távol áll az elképzeléseitől.

A McLaren csapatán belül továbbra is folyik a diskurzus az új első felfüggesztés körül. Oscar Piastri úgy véli, hogy számára ez a fejlesztés nem hozna lényegi előnyöket, míg Lando Norris éppen ellenkezőleg, a felfüggesztés használatával jelentős formajavulást tapasztalt. A csapat rendelkezik egy megalapozott érvvel, amely arra ösztönözheti az ausztrált, hogy fontolja meg a kompromisszumot.

A Kanadai Nagydíj előtt a McLaren csapata részletesen elemezte az új felfüggesztés hatásait. Ezt a fejlesztést nem a teljesítmény növelésének szándékával vezették be, hanem mint egy olyan eszközt, amely lehetővé teszi a pilóták számára, hogy pontosabb visszajelzéseket kapjanak az autó és a gumik viselkedéséről. Az újítás iránti igényt elsősorban Lando Norris fogalmazta meg, aki a szezon elején kevesebb érzékenységgel viszonyult az MCL39-es modell teljesítményéhez. Oscar Piastri viszont továbbra is elzárkózik a felfüggesztés alkalmazásától.

Az azóta eltelt három futamból a Kanadai Nagydíj a két McLaren ütközésében kulminált, Spielbergben és Silverstone-ban azonban egyaránt Norris nyert - először történt meg vele, hogy ő vezessen célba egy kettős győzelmet, és az is, hogy két futamot húzzon be egymás után. A Brit Nagydíjon ugyan Piastri büntetése fordította meg a sorrendet a két pilóta között, de egy apró lendület most kétségtelenül a brit oldalán van, aki 8 pontra csökkentette a lemaradását a tabellán.

A McLaren számára alapvetően nem jelent problémát, hogy két versenyzőjük eltérő felfüggesztési rendszert alkalmaz. Az adatok elemzése szempontjából ez nem okoz különösebb nehézséget. Ugyanakkor Andrea Stella csapatfőnök most felhívta a figyelmet egy potenciális hátrányra, amely miatt arra ösztönzik Piastrit, hogy fontolja meg az új alkatrészekre való váltást.

Stella megjegyzése szerint az elemek gyártása során jelentős kihívásokkal kell szembenézni, hiszen ilyenkor két különböző specifikációt kell figyelembe venni. Ennek kapcsán felvetődött, hogy a jövőben a Lando által használt lehetőségek között Oscar is szerepet kaphatna. Jelenleg ez a lehetőség még értékelés alatt van – olvasható a The Race beszámolójában.

"Észrevettük, hogy Lando sokkal otthonosabban mozog az autóban, ami igazán kedvező hír. Oscar ezzel szemben folyamatosan szoros kapcsolatban állt a járművével, így lehetséges, hogy ez a különbség a szezon hátralévő részében is megmarad."

Piastri mindenesetre Silverstone-ban továbbra is rendíthetetlen maradt e tekintetben:

Az én nézőpontomból ez nem csupán egy újabb fejlesztési lehetőség, hanem inkább egy alternatív jellemző. Néhány aspektust egy kicsit kedvezőbbé, míg másokat egy cseppet hátrányosabbá alakít. Ha kizárólag előnyöket kínálna, azonnal feltenném az autómra. Eddigi tapasztalataim alapján az év eddig remekül alakult, ezért szeretném megőrizni az autóm jelenlegi működését, és inkább arra összpontosítani, hogy a beállítások vagy valódi fejlesztések révén hogyan tudnánk kihozni belőle a legjobbat.

Norris nyilatkozatában próbálta mérsékelni a felfüggesztés eredményeire gyakorolt hatását - ami akár egy tudatos stratégiai lépés is lehet a része.

"Szerintem az emberek túl sokat beszélnek erről. Lehet, hogy segít nekem ez az elem, de ebben az esetben is csak századokról, ezredekről van szó. Nehéz ezt számszerűsíteni" - fogalmazott.

"Valóban sikerült nyernem két versenyt azóta, és Kanadában is kiemelkedő teljesítményt nyújtottam. Azonban nem szeretném azt állítani, hogy ez kizárólag ennek köszönhető. Inkább a pályán kívül, a csapattal közösen végzett fáradhatatlan munkának tulajdonítom a sikereimet."

Related posts