Az emberek többsége, körülbelül 75%, hajlamos arra, hogy anélkül ossza meg a híreket, hogy előzetesen átnézte volna azokat.

Egy friss kutatás eredményei alapján a közösségi média felhasználók döntő többsége hajlamos úgy megosztani a híreket, hogy előtte nem olvassa el őket. Talán nem meglepő, hiszen sokan gyanították ezt már korábban; de amikor a többségről beszélünk, érdemes hangsúlyozni, hogy a felhasználók 75 százaléka erről van szó. Ez pedig egy igazán megdöbbentő statisztika.
Amerikai egyetemek kutatói 2017 és 2020 között több mint 35 millió nyilvános Facebook-bejegyzést elemeztek, amelyek hivatkozásokat tartalmaztak külső weboldalakra. A kutatás szerint a linkek 75%-át anélkül osztották meg, hogy a felhasználók rákattintottak volna. A tanulmányt a Nature Human Behaviour folyóiratban közölték, a szerzők szerint
A szakértők véleménye szerint a jelenség mögött az húzódik meg, hogy a személyes és közösségi média platformokon túlzott mennyiségű információ zúdul ránk. A felhasználók gyakran érzik a sürgetést, hogy azonnal reagáljanak a friss hírekre, ami miatt hajlamosak lesznek leegyszerűsített, gyakran csak felszínes információkra támaszkodni, mint például a hír címe, a bevezető szöveg vagy a posztra érkezett lájkok száma.