Az Ural jól tudja, hogy a motorjaikat nem érdemes eladni. -- Totalcar

Nincs olyan őrült motoros, akinek ne jutott volna eszébe az oldalkocsis motor ötlete, mielőtt végleg elkötelezné magát egy vagány kaland mellett, egyfajta bolondos tánclépéssel próbálva elcsitítani a demográfiai válság zaja által keltett aggodalmakat. Aztán a legtöbben végül elvetik ezt a merész koncepciót.

Az oldalkocsis motorokról való leszokásunk hátterében egyértelmű okok húzódnak meg. A harmadik kerék integrálása a motorkerékpározás világába nem csupán matematikai szempontból, hanem gazdasági értelemben is jelentős mértékben megközelíti a négykerekű járművek árkategóriáját. Ráadásul a motorozás izgalmát, ami korábban a szabadság és a kaland érzését hozta, mostanra inkább tömeges rendezvények, néha szerencsétlenkedések szintjére süllyesztette. Szóval nem igazán élvezetes. De az Ural úgy döntött, hogy megpróbálja visszahozni a motorozás varázsát, és bemutatja nekünk az Ural Neo 500-at. Hölgyeim és uraim, készüljünk fel egy új élményre!

A biztos sikerhez két kulcsfontosságú tényezőt elemeztek az Uralnál. Az egyik a jelentős előállítási költség, a másik pedig a kínai járműgyártással szembeni erős bizalmatlanság. Ezt a két összetevőt alaposan összekeverték, és voilà, megszületett a belépőszintű oldalkocsis Ural!

A motor gyártója a kínai Zonsen. Nem elírás, nem az európai piacon a BMW-vel való összefonódásnak hála lassan bizalmat nyeregető Zongshen, hanem egy másik vállalat. A motorblokk egy 446 köbcentis kéthengeres, ami 35 lóerő leadására képes. Az összeszerelést pedig egy másik kínai partner, a Yingang végzi az Ural mérnöki támogatása és minőségellenőrzése mellett.

A teljes csomag ára az Ural hivatalos weboldala szerint 15 ezer USD, mindenféle adó, regisztráció és egyéb rejtett költségek nélkül. Ez azt jelenti, hogy ha a Neo 500 valamilyen módon elérné Magyarországot, az ára biztosan legalább 5-tel kezdődne, mielőtt a milliós nagyságrendbe lépne, ami már a prémium túraendurók szintjét jelenti. Igaz, ezekkel a motorokkal nem viheted magaddal a családot (két alkalom után, amikor hajlandóak beülni melléd, gyorsan rájönnek, hogy ez nem éppen a legkényelmesebb élmény a melegben, hidegben, esőben és szélben), viszont a motorozás élményét élvezheted. Például a kanyarodás szabadságát. Az pedig nem elhanyagolható!

Related posts