A Ryanair kereskedelmi igazgatója éles megjegyzést tett a Wizz Airre: „Nem félek egy apró regionális légitársaságtól.”

Jótett helyében jót várj - gondolhatta a magyar kormány, mikor 14+2 pontos turisztikai csomagjának részeként kivezette a légitársaságokat érintő szén-dioxid-adót és ez most úgy tűnik, valóban hatással lesz a magyar turizmusra.

A Ryanair reakciója a nemrégiben hozott döntésre magában foglalja, hogy a nyári időszakban négy új útvonalat indít, és hosszú távú terveik között szerepel a magyarországi utasforgalmuk közel megduplázása. Jelenleg a fapados légitársaság a magyar fővárost összesen 68 desztinációval köti össze a nyári szezonban, ami több mint 640 járatot jelent. Az újonnan bevezetett úti célok között található Castellón, Katowice, Liverpool és Toulouse. Azonban a tervezett bővítésnek vannak feltételei: a magyar kormány ne állítsa vissza a most eltörölt adókat, és a budapesti reptérre való repülés költsége ne emelkedjen tovább.

A cég hosszú távú stratégiájában nem csupán Budapest kapott helyet, hanem Debrecen és a Balaton is. E két új helyszín várhatóan legkésőbb 2030-ra beépül a szolgáltatásaik közé.

Arra, hogy hogyan vonzaná a fapados légitársaság az új utasokat, Jason McGuinness, a Ryanair kereskedelmi igazgatójának válasza egyszerű: az új utak éppen elég vonzerőt jelentenek majd.

Minden utas számára kulcsfontosságú, hogy a Ryanair minél több járatot üzemeltessen az országban, hiszen ez segít az árak alacsonyan tartásában. Amíg ez a helyzet fennáll, senkinek sem kell attól tartania, hogy hirtelen véget ér az olcsó repülőjegyek kora. A légitársaság nem feltétlenül törekszik arra, hogy Magyarországon az élen járjon, de a jövőben 40 új út indítását tervezik. A Wizz Airrel való versenytémáról a kereskedelmi igazgató csak annyit mondott, hogy...

nem tartok egy kis regionális légitársaságtól.

Bár kezdetben úgy tűnt, hogy a digitális beszállókártyák már nyáron elérhetők lesznek a járatokon, McGuinness szerint ez sosem volt hivatalos célkitűzés. A nyári időszak inkább egy átmeneti lehetőséget kínál az utasoknak, míg a papíralapú beszállókártyák teljes kiiktatása várhatóan a kevésbé forgalmas téli hónapokra marad. Az átállástól nem fél, hiszen jelenleg az utasok körülbelül 80%-a már az applikáción keresztül használja a beszállókártyát, és optimista, hogy nyárra ez a szám 90%-ra nő.

Az európai légitársaságok számára mindig is kérdéses volt, hogy terveznek-e új irányokat nyitni a Közel-Kelet vagy Amerika felé. McGuinness azonban határozottan elzárkózott ettől az lehetőségtől, hangsúlyozva, hogy még mindig bőven van tér a bővülésre Európán belül. Sőt, Afrika még kedvezőbb helyet foglal el a terjeszkedési terveik között.

Related posts