BMW 550e xDrive: A közel 500 lóerős konnektoros hibrid csoda | ma7.sk A BMW 550e xDrive egy lenyűgöző konnektoros hibrid, amely a teljesítmény és a környezettudatosság tökéletes egyensúlyát kínálja. A közel 500 lóerős motorral felszerelt modell nemcsak d

A bajor autógyártó legújabb 5-ös sorozata lenyűgöző választékot kínál, összesen 11 különböző típussal, és mindez csak a szedán verziókra vonatkozik. Ebben a palettában három konnektoros hibrid (PHEV) modell is helyet kapott, amelyek két motor és két hajtásmód izgalmas kombinációját kínálják. A sorozat csúcsmodellje, az 550e xDrive, számos prémium extrával van felszerelve, és mi is lehetőségünk nyílt egyhetes tesztelés keretében felfedezni ennek lenyűgöző teljesítményét.
Az autó megjelenése már csak azért is impozáns, mert az új 5-ös széria most először lépte túl az ötméteres hosszúságot. Emellett az egész fazon dinamikusabb az elődénél, lásd a kőkemény oldalperemeket, a kupésan lejtő hátsó oszlopot vagy a pengemetszésű hátsó lámpákat.
Ehhez társulnak az M Sport és M Sport Plus dizájncsomagok külső elemei, amelyek kiemelkedő vonzerejét az erőteljes és dinamikus frontrész adja.
Összességében elmondható, hogy az új modell már nem tükrözi azt a diszkrét eleganciát, amely évekig meghatározta az 5-ös széria "menedzserautó" státuszát. Ennek ellenére vonzereje megmaradt, csupán a modern trendeknek megfelelően formálódott. Zárásként említsük meg a tesztautó opciós listájának két figyelemre méltó elemét: a húszcolos alumínium felniket, amelyek 275/35-ös gumikkal vannak felszerelve, valamint a Liquid Copper névre keresztelt, kapucsínó színű fényezést, amelyért 6099 eurót kérnek.
A beltérben két egybeépített digitális kijelző néz farkasszemet a vezetővel: a 12,3 colos műszerfal és a 14,9 (!) hüvelykes központi képernyő.
Funkcióik és megjelenítési módjaik felsorolásáról 3 külön tesztet lehetne írni. Kezelésük is rendkívül praktikus: a műszerfal tartalmát a volánról váltogathatjuk, a monitorét pedig a középkonzolra telepített iDrive pult forgótárcsájával és nyomógombjaival.
Itt kapott helyet a menetmód-választó is, amely összehasonlíthatatlanul több lehetőséget kínál, mint az átlagautók Eco/Normal/Sport stb. beállításai. Erről már az egyes pozíciók neve (Expressive, Relax, Silent, Digital Art stb.) is sokat elárul. Az M sportcsomagok és egyéb extrák pedig olyan holmikkal gazdagították a tesztverda enteriőrjét, mint a kitűnő fogású bőrkormány, az elülső sportülések, a panorámatető, a négyzónás légkondi vagy a 18 hangszórós, 655 wattos Bowers & Wilkins hifi.
Ami pedig a helykínálatot illeti, a hossznövekményből főleg a hátul ülők profitáltak, de a csomagtartó 520 literes alapmérete is jó érték ebben a kategóriában.
Ha viszont ezt az elegáns, arisztokratikus luxuslimuzint egy lapra szerelt IKEA-bútor hazaszállításával kellene megaláznunk, ideiglenesen előrehajthatjuk a hátsó ülések támláit. A pontos beállításokért lásd az alábbi illusztrációt...
A konnektoros hibrideknél nem túl gyakori a brutálisan erős benzinmotor. Az 550e háromliteres hathengerese azonban ilyen: 313 lóereje elektromos közreműködés nélkül is az izomautók közé sorolná a verdát. Van azonban egy hasonlóan potens villanymotor is, közel 200 lóerővel; a kettő együtt 498 LE rendszerteljesítményt és gőzmozdony nagyságrendű 700 Nm-es csúcsnyomatékot tud összehozni.
Ez a lenyűgöző erőpotenciál legszembetűnőbb eredménye egy hihetetlen 4,3 másodperces százas sprint, amely már a szupersportkocsik szintjéhez közelít. Érdemes megemlíteni, hogy mindez 2,2 tonna önsúly mellett valósul meg! A villanymotor egy innovatív módon került integrálásra a nyolcgangos automata váltóba, és egy különleges előáttételt is kapott, amely rövid időre 280 Nm-ről egészen 430 Nm-re emeli a nyomatékot. Ezt a brutális üzemmódot a volán mögötti bal váltófüllel aktiválhatjuk, és csupán 10 másodperc alatt egy száguldó szörnyeteggé változtatja az autót. Természetesen nem csupán a szórakozás kedvéért készült: egy hirtelen előzésnél akár életet is menthet!
A jármű rugózási rendszerét alapvetően semleges beállítással alakították ki, ám a különféle menetmódok kiválasztásával a komfortos érzéstől egészen az extra kemény futóműig terjedhet a tapasztalat. Ami a fogyasztást illeti, a gyártó által megadott ideális érték csak akkor érhető el, ha akciónak megfelelő akkumulátorral rendelkezünk, amellyel akár 70-75 kilométert is elérhetünk tisztán elektromos üzemmódban.
A takarékos használat receptje tehát itt is ugyanaz, mint minden konnektoros hibridnél: esténként a garázsunk 400 V-os "ipari áramú" töltőjére akasztani a verdát, amelynek 11 kW-os fedélzeti rendszere 2 és egynegyed óra alatt csontig telidurrantja a teljesen lemerült telepet is. Persze mondhatná akárki, hogy nem mindenkinek van garázsa és 400 voltos áramforrása. Viszont ne feledjük: itt egy 5-ös BMW tulajdonosáról van szó...