A buszvezetők a BKK új terve miatt nehéz helyzetbe kerülhetnek, amennyiben az elképzelések megvalósulnak.

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátotta azt a részletes tervezetet, amely alapján átrajzolnák az éjszakai hálózatot. Ha ez változatlanul valósul meg, számos buszvezető kénytelen lesz autóba ülni ahhoz, hogy bejusson a garázsba vagy épp hazajusson onnan.

A tervek számos érdekes fejleményt hoznak magukkal: a közvetlen összeköttetés megszűnne Csepel és a Dél-pesti garázs között, míg az Óbudai garázs esetében a terület jelentősen szűkülne, így az utasoknak átszállásmentesen sokkal nehezebben lenne lehetőségük eljutni. A Kelenföldi garázs munkatársait folyamatos gyaloglásra kényszerítenék, míg a troligarázshoz 15 helyett csupán 60 percenként érkezne közvetlen járat, ráadásul az új útvonalak messze elkerülnék a belvárost.

A 999-es busz József Attila-lakótelepi vonalának megszüntetésével a IX. kerület legnagyobb lakótelepéről már nem lehetne könnyedén elérni a garázst. A Pesterzsébetet Békásmegyerrel összekötő járatok közül a 923-as busz helyett a 934-es fog közlekedni, amely részben eltérő útvonalakon halad. Ennek következtében egyes területek közvetlen kapcsolatot nyernek a dél-pesti telephelyhez, míg mások sajnos elveszítik ezt a lehetőséget.

Az éjszaka második felében a 980-as járat, amely eddig fél óránként közlekedett, helyett a nappali időszakra jellemző 198-as járat váltaná fel, amely 60 percenként indul. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás ritkábban lenne elérhető a megszokott vonalon, viszont Rákoscsaba-Újtelepen több területet érintene a garázshoz vezető útvonalán.

A 948-as busz átalakítása komoly változást hozna, hiszen jelenleg átszállás nélkül köti össze Csepelt a Dél-pesti garázs területével. Ezzel a lépéssel azonban egy egész kerület lenne kénytelen átszállásra váltani, ami jelentős kényelmetlenséget okozhat az ott élőknek.

A jelenlegi, jobb hálózati kapcsolatokat biztosító 918-as és 960-as buszok helyett a 118-as és a 943-as járatok közlekednének. Míg a 918-as busz félóránként közlekedik, a 118-as csak óránként lenne elérhető, így a sűrűség jelentősen csökkenne. Hasonlóképpen, a 960-as buszt az óránként közlekedő 943-as váltaná fel, ami szintén nem tudná megoldani a megváltozott igényeket.

Magyar nyelven óránként 4 helyett csupán 2 busz érkezne az Óbudai garázsba.

Az újonnan bevezetett járatok sajnos nem garantálják a jelenlegi, átszállás nélküli közlekedést az Árpád fejedelem útja, a Margit körút, az Alkotás utca, a Móricz Zsigmond körtér, valamint a Hungária körút, a Könyves Kálmán körút és a Bartók Béla út irányába. Bár nem éppen megnyugtató, de egy kis vigaszt jelenthet, hogy Budakalász, Pomáz és Szentendre ezentúl éjszaka közvetlen kapcsolatba kerül a garázs szolgáltatásaival.

A trolibuszokat is kiadó Kőbányai garázsnak a belváros és Kőbánya lakótelepei felé egyaránt közvetlen és sűrű kapcsolatot adó 909-es busz megszűnne. Helyette a nappali 9-es járna, más útvonalon, a garázstól messze.

Valakinek úgy tűnik, hogy a 75-ös trolibusz Kőbányára való kiterjesztése igazi megszállottságává vált. Éjjelente ugyanis ez a járat cirkálna a garázs közelében. A nappali forgalmi dugók következtében a hosszabbítás terve végül meghiúsult, így nem meglepő, hogy a kevésbé fontos 73-as vonallal helyettesítették az új troliszakaszt.

Az óránként közlekedő 75-ös troli jelentősen gyengébb kapcsolatokat biztosít a Kőbányai garázs számára, mint a félóránként (hétvégeken pedig negyedóránként) járó 909-es. Mivel a 75-ös vonala elkerüli a belvárost, Kőbányán pedig a lakótelepek előtt jóval távolabb ér véget, a garázs munkatársainak egy része kénytelen lesz éjszaka gyalog eljutni az 1-es villamoshoz (vagy annak pótlóbuszához).

A garázs bejárata továbbra sem fog nappal fogadni utasokat, csak éjszaka, ám ekkor is csökkentett buszközlekedés lesz, mivel a 941-es járatot megszüntetik, míg a 908-as buszt a Nagyszőlős utcába terelik. A garázs munkatársainak alkalmazkodniuk kell a közvetlen megálló és a Nagyszőlős utcai megálló közötti jövőbeni buszjáratokhoz, attól függően, hogy hol érkezik hamarabb a busz. A 941-es járat hiánya következtében számos kapcsolat megszűnik a XI. és XXII. kerületi területek között.

A sűrűn lakott Fogarasi úti környék és a budai területek közötti közlekedést eddig a 908-as busz biztosította, ám most a Deák Ferenc térről induló 976-os gyorsjárat veszi át a szerepét. Ez a járat azonban kihagyja a Fogarasi úti megállót, ami jelentős változást jelent a helyi lakosok számára. Ráadásul a rákoscsaba-újtelepi végállomásnál élők is kénytelenek lesznek búcsút inteni az átszállás nélküli közlekedés kényelmének.

A garázs irányába közlekedő 968-as busz útvonalát módosítanák, ami azt jelenti, hogy a közvetlen kapcsolat Kőbánya és Kispest között teljesen megszűnne.

A 996-996A vonal helyett a rövidebb és kisebb területet lefedő 946-os busz közlekedne, ami azt jelenti, hogy a Cinkotai garázs újpesti és rákospalotai munkatársai nem tudnának átszállás nélkül eljutni a munkahelyükre.

Sőt, a Rákosszentmihály nyugati részén élők számára nemcsak a garázs éjszakai kapcsolata, de a teljes éjszakai közlekedés megszűnne. Más területeken is megszüntetné a BKK az éjszakai szolgáltatást, erről itt írtunk.

Related posts