Európa autóipara súlyos kihívásokkal néz szembe: a termelési szintje az 50-es évekhez hasonló csökkenést mutat. A Pénzcentrum által közzétett hírek szerint a helyzet aggasztó mértékben romlik, és a gyártók kénytelenek új stratégiákat kidolgozni, hogy alka

A Stellantis olaszországi autógyártása drámai mértékben, 37%-kal csökkent 2024-ben, ami különösen a személyautók gyártásának zuhanásában nyilvánul meg, ezzel a legrosszabb eredményt hozva 1956 óta. A járműipari óriás 2025-re komoly beruházásokat tervez, azonban a termelés fellendülésére csak 2026-tól számíthatunk, amikor az új modellek érkezése várható.

A Stellantis autógyártó olaszországi termelése tavaly 37%-kal csökkent, főként a személygépkocsik gyártásának drasztikus visszaesése miatt - adta hírül a FIM-CISL szakszervezet a Reuters értesülései alapján. Az olaszországi túlkapacitás kezelésére a vállalat jelentős mértékben támaszkodott az állami támogatásokkal kiegészített ideiglenes leállási programokra. Miközben a Stellantis decemberben egy termelésnövelési tervet jelentett be, a várható növekedés csak 2026-tól kezdődhet, amikor új modellek kerülnek a piacra.

A szakszervezet információi alapján a Stellantis, amely 2021-ben alakult meg a Fiat Chrysler és a francia PSA-Peugeot egyesülésével, tavaly Olaszországban 475 090 járművet állított elő. Ezzel szemben a 2023-as évben már 751 384 járművet gyártottak, ami jelentős növekedést mutat.

Különösen a személyautók gyártása zuhant 46%-kal, az 1956 óta legkisebb szintre, míg a haszongépjárművek termelése 17%-kal csökkent. A Stellantis nem kívánt reagálni a hírekre.

A világ negyedik legnagyobb autógyártója, akárcsak az európai konkurensei, komoly kihívásokkal néz szembe. A gyenge kereslet, különösen a teljesen elektromos autók terén, a szabályozási környezet instabilitása és a kínai piacon megjelenő erős verseny mind hozzájárulnak a nehézségekhez, amelyekkel a vállalatnak meg kell küzdenie.

A FIM-CISL bejelentette, hogy részt vesz az IndustriALL Europe által február 5-re Brüsszelbe szervezett demonstráción, mindössze két héttel azelőtt, hogy az Európai Bizottság bemutatja a "tiszta ipari megállapodását". Ferdinando Uliano, a szakszervezet vezetője hangsúlyozta, hogy elengedhetetlen lenne újraértékelni az EU 2025-től életbe lépő szén-dioxid-kibocsátási céljait. "Ez Európa közös harca" - emelte ki Uliano, utalva az európai autóipart sújtó válságra. "Egyes országok számára a magukra hagyás csak hátrányos következményekkel járhat."

A Stellantis öt autógyárat üzemeltet Olaszország területén, emellett egy haszongépjármű-gyártó létesítménye is működik. A torinói Mirafiori üzem termelése tavaly drámai módon, 70%-kal csökkent, míg a modenai Maserati-gyár, amely Olaszország autóipari központjának számít, még ennél is kedvezőtlenebb eredményeket mutatott, hiszen itt 79%-os visszaesést tapasztaltak. "Nagyon aggaszt minket a Maserati helyzete" - nyilatkozta Uliano. "Olyan sürgős szükség van egy világos és alapos stratégiára a Maserati jövőjét illetően."

A Stellantis decemberben ígéretet tett arra, hogy 2025-ben 2 milliárd eurót (2,1 milliárd dollárt) fektet be Olaszországba, hogy új modellek gyártását indítsa el néhány helyi üzemében.

Related posts