A MÁV munkatársai megosztották velünk, milyen izgalommal és tervekkel tekintenek a következő nyári hetek elé.

A társaság közleménye szerint az első, igazán jelentős forgalmú hétvégék tapasztalatai alapján folyamatosan optimalizálják nyári működésüket.

Ahogy azt korábban említették, jelentős készleteket halmoztak fel azokról a sorompóalkatrészekről, amelyek a pünkösdi hőség következtében elromlottak, és ezzel problémákat okoztak a balatoni fővonal közlekedésében. Az idei nyári szezonra tízszeresére bővítettük az erősítőbusz-flottánk létszámát, így a 200 "ugrásra kész" MÁV busz mellett további ötven jármű áll rendelkezésünkre vágányzári vonatpótlásra. Ezen kívül ugyanennyi helyközi járat is készen áll, hogy a nyári hétvégéken szükség esetén a helyszínre irányítható legyen, ezzel biztosítva a zökkenőmentes közlekedést bármilyen váratlan helyzetben.

Az erősítő buszokat elsősorban a főváros és a Balaton közötti szakaszokra, a tó térségére, illetve a győri fővonal főbb beavatkozási pontjain tartják készenlétben, de összességében az ország 53 pontján készülnek tartalékkal, hogy bárhol következzen be esetleges forgalmi zavar a vasúti közlekedésben, azonnal be tudjunk avatkozni. A legkritikusabb szakaszokra - például az 1-es vonal vágányzári területeire és a Balatonhoz - dízel tartalékmozdonyokat is vezényeltek a térségbe az üzemzavarok gyors kezelésére.

A bevethető flottát - az üzemirányítás szakembereivel együttműködve - az év elején megalakult Országos Haváriaközpont irányítja. A nyári időszakban a csapat létszáma emelkedik: a fődiszpécser mellett összesen 9 ügyeletes áll készenlétben, éjjel-nappal. Velük dolgoznak együtt az utasmenedzserek, akiknek feladata az utasok helyszíni tájékoztatása és a haváriahelyzetben nyújtott támogatás. Ők négy kiemelt balatoni helyszínen - Siófokon, Fonyódon, Keszthelyen és Balatonfüreden - augusztus végéig minden nap megerősített létszámmal lesznek jelen, emellett a Déli pályaudvaron és Kelenföldön is folyamatosan biztosítjuk a helyszíni jelenlétet.

A nyári időszakban is folytatják a klímaügyelet működését, ami azt jelenti, hogy a járművek légkondicionáló rendszereit folyamatosan figyelik. Emellett kísérleti célokra két Balaton IC vonaton wifis hőmérséklet-érzékelőket is telepítettünk. Ezek az eszközök lehetővé teszik a belső hőmérséklet valós idejű, távoli nyomon követését, ami szükség esetén gyors beavatkozást tesz lehetővé - tájékoztattak minket.

Related posts