Ettől az egyetlen mondattól a fodrászok haja égnek áll, és azonnal piros zászlót lengetnek. | szmo.hu

Egy fodrász hasznos tanácsokat osztott meg a kollégáival arról, hogyan érdemes reagálni, ha egy vendég ezzel a kéréssel érkezik. Az ilyen helyzetekben fontos, hogy a szakemberek magabiztosan és empatikusan lépjenek fel, hiszen a vendég elégedettsége kulcsfontosságú.
Mostanában sok olyan TikTok-videóval találkoztam, amelyekben különböző szolgáltatók - mint például fodrászok, kozmetikusok vagy műkörmösök - osztanak meg érdekes tapasztalatokat a vendégeikkel kapcsolatban.
Képzeld el, hogy van egy vendég, aki lelkesen foglalja le az időpontot, és határozottan kijelenti, hogy csakis ez a pillanat felel meg neki. Aztán, amikor elérkezik az idő, hirtelen eltűnik, vagy az utolsó pillanatban visszamondja a találkozót. Olyan érzés, mintha egy varázslat hirtelen megszűnne, és az előre megtervezett találkozó helyett csak a csalódás maradna. Az ember néha nem érti, miért pont azok a legnehezebben elérhetőek, akik a legnagyobb lelkesedéssel keresik az időpontot!
Ezt a témát nemrégiben a brit bulvárlap, a The Sun is körüljárta.
Szerinte egyrészt idegesítő, másrészt határátlépésnek számít. Úgy véli, ha valaki új fodrászhoz megy, és jó viszonyt akar vele kialakítani, akkor ezt a mondatot jobb, ha elkerüli:
Szerinte ha ezzel kezded, mielőtt elmondanád, milyen frizurát kérsz, nem biztos, hogy jó fogadtatásra találsz.
A fodrász hasznos tanácsokat osztott meg a kollégáival arról, hogyan reagáljanak, ha egy vendég ezzel a kijelentéssel érkezik. "Fontos, hogy ne a régi fodrász stílusát próbáld utánozni, hanem inkább mutass be egy fotót arról, amit valójában szeretnél. Így könnyebben fel tudom mérni, hogy az adott frizura illik-e a hajtípusodhoz."
Előfordulhat, hogy a vendég még ezzel együtt sem éri el a teljes megelégedettséget. Ha viszont folyamatosan a régi fodrásza technikáit hozza szóba, az arra utal, hogy számára nincs értelme tovább folytatni a közös munkát.
Egy fodrász kolléga megosztotta a tapasztalatait: "Általában megkérdezem a vendégeimet, mi tetszett nekik a régi fodrászuk stílusában, vagy elmagyarázom, miért választottam más megközelítést." Ezzel szemben volt, aki azt vallotta, hogy számára az a legfontosabb, hogy a vendég kérése szerint dolgozzon, és nem aggódik a különbségek miatt.