Európában is megkezdődik a GR Corolla gyártása, de van egy kis probléma.

Csak a brit gyár munkatársai lesznek azok a kiváltságos európaiak, akiknek lehetőségük nyílik az erőteljes kompakt volánja mögé ülni.

Érdekes stratégiát választott a Toyota, a GR Corolla pont nálunk nem érhető el, ahol amúgy az alaptípus kifejezetten népszerű. A sportmodell az Egyesült Államokban jelenti a belépőt a Gazoo Racing világába, cserébe ők a GR Yarisból nem kapnak.

Mindkét Toyota modell kizárólag összkerékhajtással és önzáró differenciálművel kerül forgalomba, ráadásul a motorjaik alapvetően megegyeznek. Az 1,6 literes turbós háromhengeres motor a Corollában erősebben muzsikál, ott kereken 300 lóerőt produkál. A vezetési élmény maximalizálása érdekében a kompakt kizárólag hatfokozatú váltóval kapható, amely a váltások során a motorvezérlő gázfröccsét használva folyamatosan az ideális fordulatszámon tartja a motort.

A Gazoo Racing fűszerezése meglátszik a modell népszerűségén, a várólista csökkentése érdekében Japán mellett az Egyesült Királyságban is elindul a gyártás. A Burnastonban fekvő üzem jelenleg nem a teljesen kapacitásán üzemel, így jut hely a GR Corollának. A Toyota átszámítva 20 milliárd forintnyi beruházással készíti fel a gyártat a sportmodell fogadására, jövő nyártól innen fogják ellátni az észak-amerikai piacot, aminek még ilyen-olyan vámok sem állhatják útját.

Related posts