Ezek a használt elektromos autók a leggyakoribb meghibásodások célpontjai.
A TÜV a 2023 júliusa és 2024 júniusa közötti időszakban mintegy 10,2 millió gépjármű-ellenőrzést elemzett, és rögzítette a talált hibákat.
A TÜV Report 2025 átfogó értékelése azt mutatja, hogy 20,6 százalékos arányban valamivel több mint minden ötödik "jelentős" vagy "veszélyes hibával" rendelkező autó megbukott a főbb vizsgálatokon.
A kisebb hibákkal rendelkező járművek aránya szintén 11,5 százalékra emelkedett. Ez 0,3 ponttal több, mint az előző évben.
Elektromos autók: a tesztelés vegyes eredményei Az elektromos autók világában a legfrissebb vizsgálatok vegyes képet mutatnak. Míg néhány modell kiemelkedő teljesítményt és hatékonyságot nyújt, addig mások nem érik el a várt szintet. A környezetbarát közlekedés iránti növekvő kereslet ellenére a technológiai fejlődés és az infrastruktúra kihívásokkal is szembesülnek. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az elektromos autók jövője ígéretes, de még sok munka vár ránk, hogy a potenciáljukat maximálisan kihasználhassuk.
Mivel az elektromos autók egyre nagyobb számban vannak jelen a használtautó-piacon, most már tíz elektromos modellről állnak rendelkezésre megbízható adatok. Az eredmények vegyesek: a nagyon jótól a nagyon rosszig, minden képviselteti magát. Összességében a TÜV szerint az elektromos autók nem biztonságosabbak, (de nem is rosszabbak) mint a belső égésű motorok.
A már nem a VW e-Golf a legjobb e-autó 3,4 százalékos hibaaránnyal a 9. helyen áll a 111 db vizsgált két-három éves jármű közül.
Figyelemre méltó, hogy a Tesla Model 3 (111. helyezett, hibaarány 14,2%) a legrosszabbul teljesítő modell az összes vizsgált autó között ebben a kategóriában, valamint a négy-öt éves járművek csoportjában is. "A magas futásteljesítmény sem képes eltakarni a Model 3 gyenge teljesítményét. A fék- és tengelyproblémák mellett a Tesla különösen sok világítási hibával küzd. Ez a szervizelés és karbantartás terén tapasztalható hiányosságokra utal" - nyilatkozta Joachim Bühler, a TÜV Egyesület ügyvezető igazgatója a jelentés ismertetése során.
Az elektromos autók fékrendszere sajnos gyakrabban produkál hibákat, mint ahogy azt elvárnánk. Ennek egyik fő tényezője a rekuperációs rendszer, amely lehetővé teszi a fékenergia hatékony visszanyerését. Mivel az elektromos járművekben a belsőégésű motorokhoz viszonyítva a fékbetétek kevesebbszer lépnek működésbe, ez a fékezési teljesítmény csökkenéséhez vezethet, ami aggodalomra adhat okot a sofőrök számára.
Ahogy az autók öregednek, úgy növekszik a meghibásodás valószínűsége is: a 12-13 éves járművek közül 28,1 százalék nem teljesítette a fővizsgálatot, míg a csupán két-három éves kocsik esetében ez az arány mindössze 6,4 százalék. Ezek az adatok hasonló trendet mutatnak, mint tavaly. Összességében 15 000 járművet minősítettek "vezetésre alkalmatlannak".