Egy újonnan készült felmérés alapján kiderült, hogy mi áll a magyarok többsége mögött, amikor arról van szó, hogy miért nem űzik a sportot.

A piacvezető sportszerkereskedő márka idén ünnepli 20. születésnapját a magyar piacon. Ebből az alkalomból pedig egy országos reprezentatív kutatásban járt utána a hazai sportolási szokásoknak. A számokból kiderül, hogy a megkérdezettek 51 százaléka sportol legalább hetente valamit, és még náluk is aktívabbak azok, akik az elmúlt két évtizedben a Decathlon vásárlói voltak és a márka az elsődleges választásuk, ha sportszerekről van szó.
Ők a Decathlon-generációi tagjai, akiknek 57 százalékuk dönt hetente a sportolás mellett
- jelentette be csütörtökön az áruházlánc.
Kifejtették, a 18-69 éves korosztályt vizsgáló országos reprezentatív kutatás azt is megmutatta, hogy a megkérdezettek közel egyharmada (32 százalék) ritkán vagy soha nem sportol. Vannak, akik az elmúlt öt évben változtattak a mozgáshoz való hozzáállásukon, és többet sportolnak, mint öt éve. Az ő döntésükben elsősorban a közérzetük javítása és az egészségük megőrzése játszott fontos szerepet, illetve a rendszeres sportnak köszönhetően belső igényük is van a mozgásra és arra, hogy aktívak maradjanak.
Azok pedig, akik kevesebbet sportolnak, mint öt éve,
Sokan szembesülnek azzal a kihívással, hogy a rendszeres testmozgásra való elköteleződésük gátlásokkal találkozik.
Ha sikeresen beépül az emberek életébe a mozgás, egyre fontosabb szerepet tölt be és egyre többféle sport kipróbálására ösztönöz: azok, akik legalább havonta sportolnak, az új sportágak kipróbálására is nyitottak. A legnagyobb meggyőzési ereje az ismerősök ajánlásának (37 százalék) és a közösségi médiában látott tartalmaknak (16 százalék) van, de a megkérdezettek 5 százalékának a sportáruházban kipróbálható sportfelszerelés adta meg a kellő lökést.
A Decathlon kiemelkedő küldetése, hogy a sport világát mindenki számára elérhetővé tegye. A széleskörű termékválaszték és a különféle tesztelési lehetőségek révén azok, akik a Decathlon boltjaiban fedezték fel az új sportágakat, nemcsak a klasszikus kedvencek, mint a futás vagy a foci iránt érdeklődnek, hanem bátran kipróbálják az izgalmasabb, különlegesebb sportokat is, mint például az íjászat, a szörfözés vagy a padel.
"Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt két évtizedben jelen lehettünk és hatással lehettünk a magyarok sportolási szokásaira. A kutatásunk alátámasztja, hogy a hazai közönség megbízható márkának ítéli meg a Decathlont, ahol széles termékválasztékkal várjuk a vásárlókat, legyen szó akár amatőr vagy profi sportolókról. A megkérdezettek háromnegyede jó dolognak tartja, hogy itt minden sporteszközt ki lehet próbálni. A jó dolgokat szeretnénk megtartani és továbbfejleszteni az előttünk álló időszak során is."
„Kérlek, add hozzá a saját stílusodat a szöveghez!” - javasolta Herczeg Lilla, a Decathlon marketing és brand igazgatója.
A kutatás eredményei szerint a Gen D tagjai továbbra is elkötelezetten állnak a sport világához. A résztvevők 18%-a aktívan többet sportol, mint öt évvel ezelőtt, és a jövőbeni terveik között tudatosan szerepel az aktivitásuk növelése is. Különösen figyelemre méltó, hogy 48%-uk jelezte: a következő öt évben még intenzívebb sporttevékenységeket szeretne folytatni. A Decathlon, a sporteszközöket és szolgáltatásokat kínáló lánc, elkötelezett amellett, hogy támogassa őket ebben a törekvésükben, termékeivel és programjaival egyaránt.