A magyar versenyzők élményei az idei Rally Hungary során rendkívül színesek és izgalmasak voltak. Az autósport iránti szenvedélyük és elkötelezettségük minden egyes kanyarban és ugratóban megnyilvánult, ahogy a helyi pályák kihívásaival szembesültek. Az i

Csomós Mixi, Herczig Norbi, Ollé Sasa és Kovács Anti is értékelte nekünk a Rally Hungary tapasztalatait, élményeit és kihívásait.

Különleges teljesítményt nyújtott a Rally Hungary versenyén az Ollé Sasa és Ollé Rebeka páros, akik mindenkit meglepve az abszolút hetedik helyen végeztek az Európa-bajnoki futamon. Ezzel a teljesítménnyel nemcsak a Masters-kategóriát hódították el, hanem Jos Verstappen, a 107 Forma-1-es nagydíjon részt vett versenyző előtt is sikerült felülkerekedniük. Ráadásul az ORB-értékelésben is a második helyet szerezték meg, ami tovább emeli a páros teljesítményének fényét.

"Nem is gondoltuk, hogy ilyen jól alakul majd az egész - értékelt a célban Ollé Sasa, aki Škoda Fabia Rally2 evóval indult. - Nekem a Veszprém Rally mindig nagy kedvencem volt, harminc éve indulok itt, és ha nem esek ki vagy nem borulok föl, akkor mindig jó eredményeket érek el. Nagyon jól éreztük magunkat, és nagyon örülök ezeknek az eredmények, ránk fért már a siker. Autót váltottunk, igaz, hogy ez egy régebbi technika, de nekünk nagyon fekszik, nagyon jó vele menni, folytatjuk tovább a bajnokságban."

Herczig Norbert és Ferencz Ramón az abszolút kilencedik helyen futott be az ERC-ben, ami a szombati defekt és a vasárnapi lengéscsillapító-törés után megsüvegelendő teljesítmény volt. A páros a Rally Hungary előtt csapatot és autót váltott, a BRR által szervizelt Škoda Fabia RS Rally2-vel indult.

„Az már önmagában is hatalmas teljesítmény mindenki számára, aki részt vett ezen a versenyen, hogy eljutott a célba” – fogalmazott Herczig Norbi. „Ez egy rendkívül nehéz megmérettetés volt; korábban már indultunk a Veszprém Rallyn, de az a pálya sosem tűnt ennyire brutálisnak. Talán az Európa-bajnokság miatt volt hosszabb a versenytáv, ami megnehezítette a dolgunkat. A pályák viszont fantasztikusak, és én igazán élvezem őket, még ha a talaj ilyen köves és kihívásokkal teli is. Mi is belefutottunk néhány nehézségbe, kétszer is elvesztettük a rajtot, egyszer defektet kaptunk, és a jobb első lengéscsillapítónk is eltört egy helyen. Az viszont biztató, hogy folyamatosan tudunk visszatérni a versenybe; ez nagyon fontos számunkra, és remek alapot ad a jövőbeli felkészülésünkhöz, hogy hosszú távon is versenyezhessünk. A tempónk is láthatóan megérkezett – most már csak be kell ülnünk a kocsiba.”

Herczig Norbert, a négyszeres magyar bajnok, aki már huszonegy éve hódít a veszprémi versenypályákon, ahol pályafutása első országos bajnoki futamgyőzelmét is megszerezte, mesélt nekünk a régi-új csapat dinamikájáról és az új autóval kapcsolatos tapasztalatairól.

Igazán örömteli volt újra együtt dolgozni a BRR csapatával! Ismételten lenyűgöztek minket a megoldásaikkal, hiszen minden problémára találtak valami remek megoldást. Az ő segítségükkel olyan stabil alapot kaptunk, amely garantálja az üzembiztos autót és a precíz beállításokat. Hálás vagyok nekik ezért, és bízom benne, hogy a jövőben is folytathatjuk ezt a sikeres együttműködést.

Éppen csak kicsúszott a top tízből az ERC-ben a Kovács Antal, Csáki Richárd kettős a Hyundai i20 N Rally2-vel, a tizenegyedik hely miatt azért így sem kell szomorkodniuk. Annak fényében pláne, hogy mennyi nehézséggel kellett nekik is megküzdeniük.

A vasárnap délelőtti versenyünket, a második rajthelyről indulva, szinte minden nehézség ellenére sikerült teljesítenünk. Sajnos a jobb első felfüggesztésünk tönkrement, ami elindította a problémák sorozatát. Először is, be kellett állítanunk egy aszfaltgátlót, majd a kormányművünk is felmondta a szolgálatot. Az utolsó gyors szakaszon pedig a másik első felfüggesztésünk is elromlott, ráadásul a féltengelyünk is eltört. Mindezek után is itt vagyunk, nagy nehezen eljutottunk a célba – osztotta meg Kovács Anti a céldobogóra várva. – A verseny egyébként fantasztikus volt, de a megszokottaknál sokkal inkább autógyilkos. A hangulat lenyűgöző volt, rengeteg néző szurkolt nekünk, igazi élmény volt ilyen közegben versenyezni.

A szombati nap nem a legjobban alakult Csomós Mixi és Nagy Attila számára, hiszen két defekt miatt kénytelenek voltak kiállni a versenyből. Vasárnap azonban újjáéledtek, és sikeresen visszatértek, hogy célba hozzák a Citroën C3 Rally2-est. Az eredmények is biztatóan alakultak: két szakaszon a harmadik, egyszer pedig a negyedik helyet szerezték meg. A Power Stage-en pedig, még a szervó hiányában is, a hatodik legjobb időt futották. Igazán bátor teljesítmény!

"Nagyszerű időket autóztunk, és a fő célunk az volt, hogy szombaton is a legjobb öt között végezzünk, végül pedig szeretnénk felállni a dobogóra - mondta Csomós Mixi. - Rengeteg tehetséges pilóta indult, és mindenki gyorsan ment, így reálisan az első három hely valamelyikére nyers erővel nem volt esélyünk. Ugyanakkor látszott, hogy amikor minden flottul megy, akkor képesek vagyunk harmadik-negyedik legjobb időket futni. Sajnos az utolsó gyorsaságin, a pálya harmadánál elromlott a kormányszervónk, így nem tudtunk ringbe szállni a Power Stage megnyeréséért, amit kicsit sajnálunk. Összességében elégedettek vagyunk a nappal, és köszönjük az MRF-nek, valamint a partnereinknek, hogy részt vehettünk ezen a versenyen. Nagy lehetőség volt, hogy ilyen autóval állhattunk rajthoz, és láttam, hogy az autó és a gumi valóban versenyképes, úgy érzem, mi is tudtuk a dolgunkat, picit több szerencsével akár a mezőny elejében is végezhettünk volna."

A Mixit csapatával is beszélgettünk a folytatásról, és természetesen egyértelmű, hogy ők szívesen belevágnának a következő lépésekbe.

"Nyilván nem csak rajtunk múlik - válaszolta Mixi. - Nem feltétlenül így terveztem a célba érkezést, azt gondoltam, hogy ennél jobb helyen végzünk, és akkor mindenki egy kicsit lelkesebb lesz. A következő hetekben meglátjuk, hogy mennyire lelkesedtek be az emberek."

Related posts