Győr városa lesz az első helyszín, ahol a Volkswagen legfrissebb villanymotorját megkezdik a gyártás során.

A győri Audi Hungaria jövője eddig is ígéretesnek bizonyult, ám most még biztosabb alapokra helyeződött, köszönhetően annak, hogy az üzem sikeresen elnyerte egy új, a Volkswagen Csoport számára rendkívül jelentős termék gyártási jogát.
Peter Will, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős igazgatója március 31-én tartott sajtóeseményén bejelentette, hogy Győrben hamarosan új villanymotor gyártásába fognak bele. A termelés várhatóan 2026-ban veszi kezdetét, ám a gyártósorok átalakítását a vállalat már az idei nyáron elkezdi. Ezzel párhuzamosan a győri üzemben készülő belső égésű motorok száma is csökkenni fog: a négyhengeres dízelmotorok gyártása az idei nyáron befejeződik, és ezentúl ezeket már csak a konszern más gyáregységei fogják előállítani.
Bár az Audi Hungaria hivatalosan még nem erősítette meg, az új elektromos hajtás valószínűleg az SSP platformhoz kapcsolódó villanymotorként jelenik meg. Az MEBeco bevezetése már folyamatban van, és Peter Will az egész konszernre kiterjedő új hajtásról beszélt. Ezért érdemes figyelni az SSP platformra, amely kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalat jövőbeli stratégiájában.
Az SSP, vagyis a Skálázható Rendszerek Platformja, már hosszú ideje a figyelem középpontjában áll. Az idei év egyik jelentős eseménye volt, amikor az Audi Kínában nem várta meg az SSP debütálását, és inkább helyi partnerétől szerzett be egy platformot a kínai elektromos modelljéhez. A platform gyártása Németországban, Kasselben fog zajlani, és Oliver Blume nyilatkozata szerint az üzem akár évi egymillió alkatrész előállítására is képes lesz. Az SSP bevezetésével a vállalat célja, hogy egyetlen, skálázható alapot kínáljon, amely lefedi az összes piaci szegmenst – jelenleg a cég két elektromos platformot használ, a PPE-t és az MEB-t.
Az új platformra, úgy tűnik, csak 2028-ban kerülhet sor az első autó gyártására, ami jóval később van, mint ahogy azt a kezdeti tervekben megálmodták. Érdekesség, hogy az Audi A4 e-tron lesz az első modell, amely kihasználja ezt az új technológiát, nem pedig a Volkswagen új zászlóshajója, a Trinity, amely eredetileg az első SSP-platformra épülő autóként indult. Sajnos a Trinity érkezése évek késlekedést szenvedett el.
A fenti módosítások ellenére Győrben továbbra sincs szó a V6-os dízelmotor kivezetéséről, és egyelőre nem is került elő céldátum ezzel kapcsolatban. Az Audi Hungaria azonban továbbra is jelentős mennyiségben gyárt benzines motorokat, köztük az új A6-os modellbe szánt ötödik generációs EA888-as erőforrást is.
Az idei átalakulás következtében Győrben továbbra is jelentős számban fognak készülni hagyományos motorok, még ha a jövőben a villanymotorok aránya is növekedni fog. Tavaly az Audi győri gyára összesen 1.580.991 hajtásláncot gyártott, amelyből 151.899 elektromos hajtású volt. Bár az olló záródása már látható, Peter Will, a vállalat szakembere, még nem tudta megmondani, mikor érhetjük el azt a pontot, amikor a villanymotorok túlsúlyba kerülnek a győri üzemben. Az azonban egyértelmű, hogy az elektromos transzformáció folyamata folyamatosan zajlik a világ legnagyobb motorgyárában. Ahogy egyre több elektromos motor készül Győrben, úgy a hagyományos hajtások száma is csökkenni fog.