Hét és fél évnyi munkával valósult meg egy különleges erdélyi vasúti alagút.

Az Arad megyei vasúti szakaszon rövidesen 160 km/órával közlekedhetnek majd a szerelvények.
"A Pro Infrastructură Egyesület bejelentette, hogy hamarosan, néhány héten belül, az első vonat áthaladhat a battucai alagúton, miután a helyszíni szemlén minden szükséges lépést megtettek."
Az alagút befejezésének következtében lehetőség nyílik a Déva-Arad vasútvonal Tótvárad és Berzova közötti szakaszának megnyitására a forgalom számára. Kezdetben a személyszállító vonatok 70 km/órás sebességgel fognak közlekedni, ám a terhelés alatti stabilizációt követően ez a sebesség később 160 km/órára emelkedhet. A tehervonatok számára a legnagyobb megengedett sebesség 120 km/óra lesz.
Az alagút építése eredetileg három évre volt tervezve, de végül a projekt 7,5 évig elhúzódott. Ez a késedelem nem csupán a kivitelező felelőssége, mivel az illetékes hatóságok sokáig tartó bürokratikus akadályok után adták csak meg az engedélyt egy közeli várrom régészeti feltárásához, valamint egy kisebb liget kivágásához.
A hatalmas mértékű befektetett tőke és a sok elvesztegetett idő ellenére a beruházás végkimenetele messze elmarad a várakozásoktól.
Sajnos, a szintbeni útátjárók keserű szájízt hagynak maguk után egy 1 milliárd eurós projekt keretein belül. Ezek az átjárók megnehezítik a közlekedést, pedig megfelelő módosításokkal egyes szakaszokon akár 200 km/órás sebességgel is lehetne haladni Déva és Arad között – állítja egy, a nagy infrastrukturális beruházásokat figyelemmel kísérő civil szervezet.
A Pro Infrastructură szerint a 10 méterrel a sínek fölé magasodó gyalogos átjárók helyett is lehetett volna kényelmesebb és olcsóbb megoldást találni, az pedig már szinte kínos, hogy van olyan közúti felüljáró, melyről kifelejtették a járdát.