Internet Hungary: Az adatok mögött mindig ott rejtőzik az emberi irracionalitás.

Az Internet Hungary 2025 konferenciát kedden és szerdán tartják Siófokon, a Hotel Azúrban. Az idei mottó Versenyben a resztliért - Kié lesz a piacterünk? Az InfoRádió Csermely Ákost, az Internet Hungary alapító-főszervezőjét kérdezte.

Idén ünnepli negyedszázados jubileumát az Internet Hungary konferencia, amely 2000-ben indult Siófokon, mint az első szakmai összejövetel. Most, a 26. alkalommal gyűlnek össze a vállalati, reklám- és médiaszakma képviselői, hogy megvitassák a legfrissebb digitális irányvonalakat és trendeket, valamint tapasztalataikat cseréljék.

A "Versenyben a resztliért - kié lesz a piacterünk?" mottóval rendezett idei konferencia során Csermely Ákos az InfoRádióban kifejtette, hogy az adatalapú reklámozás és célzás manapság széles körben elterjedt, nemcsak a médiában, hanem sok más területen is. Hangsúlyozta, hogy gyakran megfeledkezünk arról, hogy az adatok mögött emberi viselkedések és irracionális döntések húzódnak meg, amelyeket rendkívül nehéz előre megjósolni. "Fontos, hogy ne csupán az adatokra alapozzunk, hanem mélyebbre ássunk, és figyelembe vegyük a kereskedelmi, versenypiaci és marketingdinamika összetettségét. Az emberek nap mint nap változatos döntéseket hoznak, és nem lehet mindent csupán számokkal megérteni" – fogalmazott a rendezvény alapító-főszervezője, hangsúlyozva a holisztikus megközelítés jelentőségét az üzleti stratégiákban.

A konferencián párhuzamosan több teremben zajlanak majd az előadások, viták és panelbeszélgetések. A legtöbb helyszínen valószínűleg a mesterséges intelligencia kerül a középpontba, de Csermely Ákos hangsúlyozza, hogy fontos változás, hogy már nem csupán a definíciójáról és az elméleti lehetőségeiről lesz szó. Sokkal inkább a gyakorlati alkalmazások kerülnek terítékre. Szerinte napjainkban minden vállalatnak meg kell vizsgálnia, hogyan integrálhatja a mesterséges intelligenciát a folyamataiba. Ugyanakkor azt is megemlítette, hogy előfordulhat, hogy bizonyos területeken a különböző aspektusok miatt még nem éri meg az átállás.

"Ma már elképzelhető, hogy egy értékesítési lánc a kreatív ötlettől egészen a termék értékesítéséig és adóztatásáig teljes egészében automatizálható független mesterséges intelligencia alkalmazások révén. De mi történik, amikor ezeket az alkalmazásokat összekapcsoljuk? Akkor végül is mesterséges intelligencia fogja értékesíteni a mesterséges intelligenciának?" - ez a gondolatkísérlet is felfedezésre vár a témák között.

Csermely Ákos hangsúlyozta, hogy a konferencia célja az emberek szolgálata, és ennek érdekében számos neves tudóst hívott meg. A résztvevők között található Csányi Vilmos és Dávid-Barrett Tamás, de a program során szerepelni fog Pogátsa Zoltán, Rab Árpád, Aczél Petra és Tari Annamária is.

Related posts