Új, 22 milliárd forintot érő magángéppel gazdagodott a NER luxusrepülő-parkja.

A magánrepülő éppen Bordeaux felett körözött, amikor egy másik, a kormányhoz szoros szálakkal kötődő Bombardier is feltűnt a levegőben.

Megérkezett a NER környezetébe egy vadonatúj, 56 millió dollár, azaz körülbelül 22 milliárd 120 millió forint értékű magánrepülőgép – számolt be róla az Átlátszó.

A 2024-es gyártású, osztrák OE-LOT lajstromjelű magánrepülőgép külső megjelenése szinte teljesen megegyezik a korábban Mészáros Lőrinc és más NER-es üzletemberek által használt OE-LEM jelzésű Bombardier Global 6000-essel. Azonban a OE-LOT modell rendelkezik egy kiemelkedő előnnyel: nagyobb hatótávolsággal bír, és a 6500-as típusjelzés alatt fut. Az üzemeltetője, az osztrák AvconJet, több más budapesti luxusrepülőgéphez hasonlóan, szintén a prémium kategóriát célozza meg.

Az Átlátszó azt írja, az új jethez már több alkalommal repült a Mészáros-féle helikopter (OE-XWY), októberben pedig pár óra különbséggel jött haza a NER-es kötődésű OE-HUG jelű repülővel Bordeaux-ból, ahol a Mészáros borászának titulált Kalocsai László cége rendelkezik szőlőbirtokkal és szállodával. Az OE-HUG novemberben is megfordult Bordeaux-ban, Mészáros Lőrinc felesége, Várkonyi Andrea születésnapja körüli napokban - erről bővebben itt írtunk.

Az új, OE-LOT lajstromszámú magánrepülőgép több alkalommal is hosszabb időt töltött külföldön az utasaira várakozva – erről számolt be az Átlátszó. A lap megállapítása szerint ez azt sugallja, hogy a gép nem bérelt járatként üzemel, hanem valaki érdekeltségébe tartozik. Az útvonaladatai alapján a gép 2024. szeptember 4-én hagyta el kanadai gyárát, és először Montreálból Bécsbe repült, majd néhány nappal később Budapestre érkezett. Azóta a magyar főváros nemzetközi repülőtere szolgál a privát jet bázisaként: innen indulnak az újabb utak, és ide térnek vissza.

Október 19-én az OE-LOT magánrepülőgép útnak indult Dubaj felé. Az indulás előtt ismét feltűnt a Mészáros-féle helikopter a Ferihegyi repülőtéren, amely a Budaörsi Repülőtérről érkezett, majd az utasok lehelyezése után visszatért oda. Az OE-LOT több mint két héten át tartózkodott a lenyűgöző emirátusban. November 16-án újabb kalandra indult, ezúttal a Dél-Afrikai Köztársaság Upington városába repült, ahol november 23-ig pihent. A magángép november 24-én, kora hajnali órákban érkezett vissza Budapestre, ahol a már jól ismert Mészáros-féle helikopter várta, hogy a Budaörsi Repülőtérre szállítsa az utasokat.

Az Átlátszó szerint az OE-LOT használói nem szeretnék, hogy a repülőgép útjai követhetők, illetve visszanézhetők legyenek, erre az mutat, hogy a magángép útvonaladatai a legtöbb repülőgép-figyelő oldalon blokkolva vannak. A légi járművek rádiójelei alapján útvonaladatokat gyűjtő és szolgáltató ADS-B Exchange oldalon azonban nincs blokkolási lehetőség, a repülőgép útvonaladatai itt hozzáférhetők, igaz, a lap szerint itt is nehezebb a szokásosnál a repülőgépre való rátalálás. Az OE-LOT lajstromjelzésre keresve ugyanis az oldal még a LAUDA Motion légitársaság egyik AIRBUS A320-as utasszállítóját dobja fel, ami korábban viselte ezt a lajstromot.

A gép egyedi, úgynevezett HEX-azonosítója alapján indított keresés már az új OE-LOT útvonaltörténetét mutatja, viszont mivel az azonosító korábban egy 2017-ben lezuhant helikopterhez (OE-XGM) tartozott, még annak fotója látható a profiloldalon, és a térképen is egy helikopter-piktogram jelzi a légijármű helyzetét.

Related posts