Az autóipari óriás komoly leépítéseket tervez, ami jelentős veszteségeket hozhat a vámháború következményeként. Sokan kerülhetnek a munkaerőpiacra, ami aggasztó helyzetet teremt. - Pénzcentrum

A Volkswagen spanyol leányvállalata, a SEAT komoly kihívásokkal néz szembe az Európai Unió által bevezetett vámok miatt. A cég vezérigazgatója szerint, ha nem történik változás, kénytelenek lesznek csökkenteni a termelést és elbocsátani mintegy 1500 dolgozót. A helyzet különösen érinti a Kínában gyártott CUPRA Tavascan elektromos autót - közölte a Reuters.

Tavaly októberben az Európai Unió újabb 20,7%-os vámot vezetett be minden Kínában előállított elektromos autóra, amelyet az európai piacon értékesítenek. Ez különösen érinti a SEAT-ot, mivel a márka által gyártott CUPRA Tavascan, amely az Anhui tartományban készül, a már meglévő 10%-os vámon felül kénytelen lesz megfizetni ezt az újabb extra terhet.

Wayne Griffiths, a SEAT vezérigazgatója a Reutersnek nyilatkozva elmondta, hogy a vámok következtében a leányvállalat tavaly nem tudta teljesíteni pénzügyi céljait, és 2025-re akár több százmillió eurós veszteséggel is számolnia kell.

Nincs sok időnk. Még az első negyedévben megoldást kell találnunk

Griffiths hangsúlyozta, hogy a helyzet komolyságát tükrözi, miszerint a SEAT és a Volkswagen-csoport vezetői folyamatosan egyeztetnek az EU tisztviselőivel a Tavascan jövőjéről. Ráadásul Pedro Sanchez spanyol miniszterelnök is aktívan közbenjár Ursula von der Leyen bizottsági elnöknél, hogy elősegítse a kérdés rendezését és elkerülje a jelentős munkahelyek elvesztését.

Griffiths álláspontja szerint, amennyiben az első negyedévben nem sikerül csökkenteni vagy eltüntetni a kiegészítő tarifát, a SEAT kénytelen lesz eltávolítani a kínálatából a veszteséges modelljét. Ez viszont újabb kihívásokat hoz magával: miként képes a vállalat megfelelni az uniós károsanyag-kibocsátási normáknak a Tavascan modell hiányában?

A vezérigazgató figyelmeztetése világos volt: "Ha nem találunk megoldást a felmerülő problémákra, kénytelenek leszünk csökkenteni a belső égésű motorok teljesítményét, és sajnos el kell bocsátanunk néhány munkatársunkat." A SEAT nem zárta ki a jogi lépések lehetőségét sem, ám Griffiths hangsúlyozta, hogy nem engedhetik meg maguknak a hosszú távú várakozást. "A CUPRA az a kulcsfontosságú elem számunkra – ez biztosította a vállalatunk nyereségességét. Ha a CUPRA helyzete veszélybe kerül, az a SEAT jövőjét is fenyegeti" – tette hozzá a vezérigazgató, ezzel hangsúlyozva a két márka közötti szoros kapcsolatot.

Related posts