A Porsche egy lenyűgöző teljesítménnyel rukkolt elő, hiszen manuális váltóval állította fel új rekordját. Ez a lenyűgöző teljesítmény nemcsak a márka hagyományait idézi fel, hanem a vezetési élmény iránti elkötelezettségét is hangsúlyozza.

A Porsche új mércét állított fel a Nürburgringen, amikor Jörg Bergmeister egy napfényes, késő délutáni órán, 12 fokos levegő és 27 fokos aszfalt mellett vágott neki a 20,832 kilométeres pályának. A megújult 510 lóerős, manuális váltós 911 GT3 volánja mögött ülve a versenyző bravúros teljesítménnyel hódította meg a legendás versenypályát.

"Egyre több 911 GT3 vásárló választja a hatfokozatú kézi sebességváltót. És egyre gyakrabban kérdezik tőlünk ezek az ügyfelek, hogy milyen gyors lehet egy kézi váltóval szerelt 911 GT3 a Nordschleifén" - mondta Andreas Preuninger, a GT modellsorozat igazgatója. "Most megválaszoltuk ezt a kérdést"

Az új Porsche 911 GT3 a Nürburgringen a leggyorsabb kézi váltóval rendelkező sorozatgyártású autó, amely lenyűgöző teljesítményével és precíz irányíthatóságával új mércét állít fel a sportautók világában.

Videó a rekorddöntésről:

A Porsche márkanagykövete 6 perc 56,294 másodperc alatt száguldott körbe, amivel 9,5 másodperccel megdöntötte a korábbi rekordot. A továbbfejlesztett modell közúti használatra is engedélyezett Michelin Pilot Sport Cup2 R abroncsokkal futott és az úgynevezett Weissach csomaggal is rendelkezett, illetve a részlegesen önzáró differenciálmű helyett hagyományos differenciálművel szerelték.

Ezzel az eredménnyel a korábbi, azonos teljesítményű modell (992.1), amely duplakuplungos automata (PDK) váltóval volt felszerelve, 3,678 másodperccel gyorsabbá vált.

"Az új 911 GT3 a határokat feszegetve még inkább megerősíti a pilóták önbizalmát, mint elődje. 'Szinte minden kanyarban gyorsabb voltam' – fogalmazott Bergmeister. 'Az autó sokkal stabilabban viselkedik a bukkanókon és a rázóköveken. A rövidebb áttétel révén pedig érezhetően nagyobb lendületet kapunk a hátsó tengelyről, amikor ugyanazzal a motorteljesítménnyel indulunk.'”

Vélhetően nem ez lesz az utolsó futása 911 GT3-nak, hiszen az újban is ott az automata. "A hétfokozatú PDK-val néhány másodperccel biztosan gyorsabb lett volna az autó, hiszen a hatfokozatú kézi váltóval határozottan több dolgom volt, ám ettől csak még szórakoztatóbb volt az autózás."

Tekintsd meg a rekordkör belső felvételét!

Ismerd meg részletesen az új Porsche 911 GT3-at a Vezess korábbi cikkéből:

Related posts