Már 20 ezer munkavállaló döntött úgy, hogy elhagyja a Volkswagent.

A németországi munkahelyek mintegy negyedét szüntetnék meg öt év alatt.
A Volkswagen a vártnál gyorsabb ütemben valósítja meg ambiciózus költségcsökkentési tervét: a 2030-ig tervezett 35 ezer fős létszámcsökkentésből már 20 ezer munkavállaló elbocsátása biztosított a már aláírt szerződések révén – jelentette ki Gunnar Kilian, a cég személyzeti igazgatója egy belső wolfsburgi találkozón.
A program során Németországban, ahol a Volkswagen körülbelül 130 ezer munkavállalót alkalmaz, szinte minden negyedik munkahely veszélybe kerül, ám a gyárak bezárását sikerül elkerülni. A vállalat főként végkielégítési juttatásokat, részleges nyugdíjlehetőségeket és önkéntes távozásra ösztönző csomagokat ajánl, amelyeket a munkatársak többsége máris elfogadott.
A munkavállalók szolgálati idejétől függően akár 400 ezer eurós végkielégítést is kaphatnak. A Volkswagen eddig nem tette közzé, hogy összesen mekkora összeget fognak kifizetni. A leépítések mellett a cég 2026-tól drasztikusan csökkenti a tanulószerződéses gyakornoki helyek számát is: évente 1400 helyett mindössze 600-at fognak kínálni. A cél az, hogy így évi 1,5 milliárd eurót takarítsanak meg a munkaerőköltségeken.
A "Jövő Volkswagen" program célja a költségek érdemi csökkentése és a profitmarzsok javítása, különösen az alapmárka, a Volkswagen esetében, amely jelenleg alacsony jövedelmezőséggel működik. Az elektromos modellek - mint az ID.4 és ID.7 - iránti kereslet visszaesett, a Zwickau és Emden gyárakban emiatt csökkenteni kellett a termelést, míg Kínában a hazai márkák, élükön a BYD-del, jelentős piaci részesedést vettek el a VW-től.
A wolfsburgi központi gyárban jelenleg még mindig élénk a kereslet a belső égésű motoros járművek iránt, mint például a Golf és a Tiguan. Annyira, hogy időnként extra műszakokat is be kell iktatni a termelés fenntartása érdekében. Ugyanakkor Daniela Cavallo, az üzemi tanács elnöke figyelmeztetett, hogy 2027-től problémák léphetnek fel a gyártási kapacitás kihasználásával kapcsolatban. Ennek oka, hogy a Golf gyártását Mexikóba tervezik áthelyezni, míg az új elektromos Golf csak később kerülhet sorra Wolfsburgban. Cavallo véleménye szerint ez akár a négynapos munkahét bevezetését is indokolhatja a főüzemben.