Már elindult a lakáskampány, de a lakosság aktivitása valószínűleg elmarad a tavalyi év szintjétől.

Milyen szempontok alapján mérhető a tavalyi lakásbiztosítási kampány hatékonysága?

Besnyő Márton (Netrisk) szerint az előzetes várakozásokat teljesítette a tavalyi kampány, a piac várakozásait messze meghaladta a részvétel, nekik egyébként 2%-ról 10% fölé emelkedett a piaci részesedésük.

Buró Attila (Gránit Biztosító) szerint tipikus első kampány volt, annak gyermekbetegségeivel együtt, de ezek fokozatosan megoldódnak.

Szombat Tamás, az Alfa Biztosító képviseletében, úgy véli, hogy az ő csapatuk alapvető célja a biztosítási szerződések zökkenőmentes kezelése volt. Nem osztja azt a nézetet, miszerint a piaci penetráció növelése lenne a legfontosabb feladat, mivel szerinte létezik egy természetes korlát ezen a téren. Ugyanakkor örömmel számol be arról, hogy számos ügyféllel sikerült kapcsolatba lépniük, ami rendkívül pozitív tapasztalatot jelentett számukra.

Vámos Levente (Allianz) a tavalyi kampányt egy vakrandival állította párhuzamba, amelynek ötlete a szülők javaslatából származott, és végül alapvetően sikeresnek bizonyult. Várakozásai sajnos valóra váltak: a kampány árversennyé változott, azonban a reményei nem teljesültek, mivel úgy véli, hogy az ár-érték arányban többet kellene kihozniuk belőle.

Szebelédi Ferenc (MNB) kifejezte, hogy nem osztja azt a nézetet, miszerint a tavaly márciusi kampány tipikusnak számított volna. Szerinte a kampány minden szempontból megfelelt az elvárásaiknak, és jelentős aktivitást generált. Kiemelte, hogy ennek egyik eredménye az MFO-termék penetrációjának növekedése volt.

Ha az aktivitás eléri a tavalyi szintet, amikor 641 ezer új szerződés született vagy munkát átszerveztek, akkor az MNB rendkívül elégedett lesz. Ezzel szemben a piaci felmérések inkább 300 ezer körüli aktivitást valószínűsítenek, azonban a felügyelet ennél valamivel többet remél - mondta Szebelédi Ferenc, az MNB munkatársa.

Buró Attila, a Gránit Biztosító képviseletében, kifejezi pozitív kilátásait a jelenlegi kampányra vonatkozóan, remélve, hogy az elérheti a tavalyi év aktivitásának szintjét. Az idei kampány kulcskérdése az, hogy vajon a tavalyihoz hasonló intenzív zaj, vagy inkább a szakmai alaposság vonzza majd az ügyfeleket. Emellett fontos kérdés, hogy a biztosítók hajlandóak-e edukálni ügyfeleiket a biztosítások világában.

Besnyő Márton, a Netrisk képviseletében, úgy véli, hogy az idei felkészülésük sikeresebben alakult, mint az előző évben. A cég 800 ezer ügyfélaktivitásra számít, és várakozásaik szerint a digitális értékesítések 70-75%-a teljesen online módon fog megvalósulni.

Vámos Levente (Allianz) szerint sokkal felkészültebb a szakma, mint tavaly, az Allianz is megnövelt kapacitással és nyitvatartással készült fel a kampányra. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy árverseny helyet az ár-érték arány domináljon, és az ügyfelet ne érje csalódás.

Szombat Tamás (Alfa) szerint az alulbiztosítottság megszüntetésében a személyes tanácsadóknak nagy szerepük lesz, a tavalyi felére rúgó, nagyjából 30 ezres kötéssel elégedettel lenne.

Buró Attila, a Gránit Biztosító képviseletében, kiemelte az információátadó videók és digitális megoldások fontosságát. A kampány célja, hogy a Gránit Biztosító piaci részesedését jelentősen növelje, mindeközben pedig egyre szélesebb szolgáltatási kínálatot szeretnének bemutatni.

Címlapkép forrása: Stiller Ákos / Portfolio

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

Related posts