Colapinto még csak a rajthoz sem állt az idei szezonban, de máris a rajtbüntetés határán egyensúlyozik - számol be róla az F1VILÁG.HU.

Franco Colapinto izgalommal várja első Forma-1-es versenyhétvégéjét az Alpine csapat színeiben, de máris technikai kihívásokkal kell megküzdenie. Az istálló ugyanis új erőforráselemeket szerelt be a versenyautójába, ami azt jelenti, hogy egy újabb csere esetén az argentin versenyző rajtbüntetésre számíthat. Az elkövetkező napokban tehát nemcsak a teljesítményre, hanem a stratégiára is figyelnie kell.
Colapinto az Emilia-Romagna Nagydíjon debütál az Alpine színeiben, miután a csapat a Miami Nagydíjat követően lecserélte Jack Doohant. Bár az argentin pilóta most először áll rajthoz az alakulat színeiben, az erőforrás-elemek cseréjét tekintve a korábbi felhasználásokat is "örökölte".
Az Alpine a hétvége előtt egy negyedik turbófeltöltőt (TC) és negyedik MGU-H egységet szerelt be Colapinto autójába - ezek az adott komponensekből megengedett idénybeli maximális mennyiségek. Ez azt jelenti, hogy amennyiben bármelyikből további egységre lenne szükség az idény során, az automatikusan rajtbüntetést von maga után.
Colapinto ezen felül megkapta harmadik belső égésű motorját (ICE), valamint harmadik MGU-K egységét is. Ezekből négy-négy használható büntetés nélkül a szezon folyamán - tehát ezek esetében is közelít a határhoz.
Nem csupán az argentin versenyző esetében hajtottak végre változtatásokat: csapattársa, Pierre Gasly autójába is beépítettek egy harmadik MGU-K egységet.