Josef Mengele, a hírhedt náci orvos, aki a második világháború alatt a Auschwitz-i haláltáborban végzett kísérleteiről vált ismertté, élete a háború után drámai fordulatokat vett. A háború végén, amikor a náci rezsim összeomlott, Mengele sikeresen elmenek

Minden napra tartogat meglepetést, csemegét a 78. filmfesztivál. Mengele eltűnése ihlette meg az orosz filmrendezőt. Cannes ilyenkor a film fővárosa.
Az egyik nap óriási vihar tombol és szakadó eső áztatja a fesztiválozókat, a másik nap pedig már nem győzünk a nap ellen védekezni. Amilyen változékony az időjárás, olyan változatosak a filmek is, különösen a versenyen kívüli alkotások hoznak új színeket a felhozatalba. A 78. cannes-i filmfesztivált május 13. és 24. között rendezik meg a Croisette-en. A versenyen kívüli szekció eddigi legjobb filmje Kirill Serebrennikov orosz színházi- és filmrendező Olivier Guez 2017-es azonos című regényén alapuló, Joseph Mengele eltűnése című alkotása, melynek cselekménye közvetlenül a második világháború után kezdődik, és Mengele (August Diehllel) Latin-Amerikában töltött éveit mutatja be, egészen a haláláig. A filmet a Cirko Film jóvoltából a hazai közönség is láthatja majd a mozikban.
Mengele nyomdokain, de a modern világ színpadán, Dakota Johnson egy új narratívát képvisel. A múlt sötét árnyai után a jelenben a művészet és az önkifejezés ereje bontakozik ki. Dakota Johnson nem csupán színésznő, hanem egy új generáció hangja, aki bátorsággal és kreativitással formálja saját történetét, emlékeztetve minket arra, hogy az emberi tapasztalatok sokszínűsége mindig is a változás forrása volt. A múlt tanulságai mellett a jövő lehetőségei is ott lebegnek, amelyeket Dakota és hasonló művészek folyamatosan felfedeznek.
A versenyprogramon kívül Michel Angelo Corvino "Splitsville" című válási komédiája vonzotta a figyelmet. A Corvino és forgatókönyvíró társa, Kyle Marvin által életre keltett romantikus vígjátékban a két főszereplő, akik jóbarátok, egyszerre találják magukat a párkapcsolati válság tengerében, miközben úgy érzik, mintha a talaj kicsúszna a lábuk alól. Bár számomra nem volt teljesen maradéktalan élmény, a film könnyed, poénokkal teli atmoszférája valóban szórakoztató kikapcsolódást nyújtott. A női főszerepeket Dakota Johnson és Adria Arjona játszották, akik nemcsak a vásznon brillíroztak, hanem a Debussy teremben tartott premier eseményen is, ahol a közönség fergetegesen szórakozott, és a vetítés végén hosszan ünnepelte az alkotókat.
Rebecca Zlotowski filmje, a Vie privée, inkább izgalmas felfedezéseket ígér, mintsem könnyed nevetéseket. A történet középpontjában egy Franciaországban élő amerikai pszichiáternő, Jodie Foster alakításában, aki arra vállalkozik, hogy kibogozza egy páciense váratlan halálának titkát. Ahogy a rejtély mélyére ás, a pszichiáternő saját életének elfojtott traumáival is szembesül, ami lehetőséget teremt számára, hogy rendezze a családjával való kapcsolatát. A film tehát nem csupán egy izgalmas nyomozás, hanem egy belső utazás is, amely a gyógyulás és az önismeret felé vezet.
Kedves Kata Anna, a Cannes-i események világában!