Lázár János jelentős átalakításokat tervez: átfogó reformok várhatóak a műszaki vizsgálatokban és a közlekedési szabályozásokban - Pénzcentrum.

A közúti közlekedés terén az egyik legjelentősebb újítás a típusjóváhagyási eljárás egyszerűsítése. Az új szabályozás szerint azoknál a járműveknél, amelyeket a gyártó vagy annak hazai képviselője forgalmaz, és amelyek típusa már regisztrálva van az EK típusjóváhagyó rendszerében, a forgalomba helyezés előtt nem szükséges külön műszaki vizsgálatot végezni. E változtatás várhatóan mérsékli az adminisztratív terheket és felgyorsítja az új járművek forgalomba állítását.

A műszaki vizsgálatok területén változásokra számíthatunk, amelyek megkönnyítik a folyamatokat. Az időszakos ellenőrzésekhez benyújtott kérelmek esetében az üzembentartó helyett akár az a személy is képviselheti az ügyet, aki a járművet és a szükséges dokumentumokat a birtokában tartja. Továbbá, a járművilágítás szabályozása is modernizálásra kerül: a tervezett intézkedések lehetővé teszik a minősített LED fényforrások alkalmazását a tompított és távolsági fényszórókban, ezzel is növelve a közlekedés biztonságát és hatékonyságát.

A vasúti közlekedésben több újdonság is várható. A rendelet bevezeti az emelt sebességű vasúti pályák fogalmát, amelyeken a megengedett legnagyobb sebesség meghaladja a 120 km/órát. Emellett pontosítják a vasúti járművezetői engedélyek megszerzésének és a tanúsítványok kiadásának feltételeit. A vasúti vállalkozások működési engedélyeinek módosítása szorosabban fog kötődni a cégbírósági bejegyzésekhez és az engedélyköteles tevékenységek feltételeihez.

A vízi közlekedés világában figyelemre méltó átalakulások előtt állunk, különösen a hajós képesítések vonatkozásában. Az új szabályozások értelmében az ideiglenes hajós okmányok érvényessége 60 napra korlátozódik. Ezen felül a belvízi képesítések megszerzéséhez szükséges feltételek szigorúbbá válnak, beleértve a hajózási gyakorlat minimális időtartamának és a kötelező vizsgák típusainak pontos meghatározását.

A légiközlekedés területén a biztonsági ellenőrzések és auditok rendszere folyamatosan fejlődik. Lázár János minisztériuma hangsúlyozza, hogy a forgalmasabb repülőtereken évente gyakoribb auditokra van szükség, míg a kisebb légikikötők esetében a vizsgálatok ritkábbak, de célzottabb jelleggel fognak zajlani. Az új szabályozás szoros összhangban áll a nemzetközi és európai normákkal, ezzel biztosítva a légiközlekedés biztonságosabbá tételét.

A rendelettervezet kitér a menetíró készülékekre és a gépkezelői jogosítványokra vonatkozó szabályok frissítésére is. A fuvarozási tevékenységet végzők számára pontosították a menetíró szerelőműhelyek irányításában való részvétel szabályait, valamint bővítették a jogosítvánnyal kezelhető gépek listáját. Az Építési és Közlekedési Minisztérium által kezdeményezett társadalmi egyeztetés november 25-ig tart, lehetőséget adva az érintetteknek és szakértőknek, hogy véleményezzék a javasolt változtatásokat.

Related posts