A Cápák nem mutattak érdeklődést a parizeres és disznósajtos fagylalt iránt, így egy ígéretes milliárdos üzlet lehetősége elszállt - Pénzcentrum.

Vasárnap este újra életre kelt a Cápák között című üzleti showműsor 8. évada, és ahogy az előző epizódokból is kiderült, a műsor friss Cápákkal gazdagodott. Az új szereplők, Tóth Ildikó, Csillag Péter és Lotfi Farbod, már interjút is adtak a Pénzcentrumnak, ahol megosztották elképzeléseiket. Az adás során különleges vállalkozások léptek a reflektorfénybe, köztük extrém ízű fagylaltok, intim kelyhek és innovatív növénymentő technológiák. Az izgalom és a kreativitás határtalan: ez a legújabb epizód valódi élményt nyújtott a nézőknek.
Reinhardt Róbert cukrászmester és felesége egy igazán különleges ötlettel álltak elő a befektetők előtt: olyan extrém ízű fagylaltokat alkotnak, amelyek már országos, sőt nemzetközi elismerésre tettek szert, hiszen ízeik eljutottak Dubajtól az Egyesült Államokig. A páros a vidéki Tatabányáról indította el kalandját, de a sikerük nyomán már Budapesten is megnyitották a Roberto Cukrászdát, ahol a vendégek felfedezhetik a különleges ízek világát.
Szeretnének egy világszínvonalú cukrászdát létrehozni, ahol akár 100 féle fagylaltot is árulnának. 750 millió forintot kértek ehhez, amiért 20 százalékot ajánlottak fel saját cégükből. 6 hét alatt 300 százalékos növekedést értek el ezekkel a termékekkel, ez 300 milliós bevételt jelent, a cél az egymilliárd forint.
A Cápák különleges ízekkel találkozhattak: a pacalos, francia salátás, citromos sörös, rántott sajtos és a töltött paprikás fagyival. De még a parizeres vagy disznósajtos finomságok is hátra voltak!
Ez a pacal valóban igazi kihívás! Mármint a gondolkodás számára.
„Ez az ízélmény valóban határtalan!” – osztotta meg véleményét Balogh Levente. Hozzátette, hogy bár a termékeik rendkívül megosztóak, éppen ez az, ami miatt folyamatosan a középpontban állnak, és sokan beszélnek róluk.
A fagyiízek mellett a kért összeg is meglepte a Cápákat, hiszen kiderült, hogy ez a jelentős összeg arra szolgál, hogy saját ingatlant vásároljanak. A befektetők véleménye szerint azonban ez a lépés nem feltétlenül indokolt ezen a szinten. Az ingatlanberuházók általában ingatlanokba fektetnek, nem pedig azok, akik a befektetéseiket keresik.
Tóth Imre biomérnök nyíltan beszél olyan témáról, melyet a többi férfi ritkábban hoz szóba. Cégük többek között a Tsuki Cup menstruációs kelyhek forgalmazásával foglalkozik, családtervezési termékei pedig a legújabb technológiával készülnek: telefonos applikáció segít meghatározni, mikor eshetnek legnagyobb eséllyel teherbe a nők.
A cég 2022-ben 70 millió forintos nettó árbevételt könyvelhetett el, amely 2023-ra 115 millióra, majd 2024-re 145 millióra nőtt. Az értékesítések saját online boltjukon keresztül valósulnak meg, emellett 20 partneri kapcsolat is segíti a forgalom növelését. Az árukészlet fejlesztése és a piaci lehetőségek maximális kihasználása érdekében 50 millió forint tőkebevonásra van szükség, amelyért cserébe a cég 25%-os részesedést kínál.
Imre személyisége, profi hozzáállása meggyőzte a befektetőket, de hárman sem érezték komfortosnak magukat ebben az iparágban. Szauer Tamás azonban egy fél ajánlatot adott, és sikerült meggyőznie Csillag Pétert is: 50 millióért ketten 40 százalékot szerettek volna elvinni a cégből. Imre elfogadta az ajánlatot.
Bakati Miklós innovációra és kreatív megoldásokra épülő vállalkozóként határozza meg magát. Különleges funkcionális italok és vízben oldódó vitaminok kifejlesztésére összpontosítva lépett a piacra a Stilla Drops márkával. Megközelítése egyedi, hiszen az étrendkiegészítők világát a biohasznosulás szempontjából vizsgálja. Termékei főként növényi hatóanyagokkal gazdagítottak, amelyek hatóanyagtartalma eléri a 90 százalékot; így csupán 10 százalékot tesz ki a hordozóanyag.
Jelenleg 20 termékük van piacon, benn vannak a két nagy drogériában, 80 bioboltban, gyógyszertárakban, így havi árbevételük eléri a 20 millió forintot. A továbblépéshez 100 millió forintot kért és 10 százalékot ajánlott fel. A pénz tudományos validáláshoz és külföldi piacra lépéshez kellett neki.
Az egymilliárdos cégérték valóban impozáns, de Balogh Levente számára egyértelművé vált, hogy a vállalat árazása nem tükrözi a valóságot. Fejben gyorsan kiszámolta, hogy a cég körülbelül a becsült értékének felét éri. A többi résztvevő is hasonlóan gondolkodott, nem látták magukat a vállalkozásban. Wáberer György azonban nem tétovázott, és tett egy ajánlatot: 100 millió forintért cserébe 20 százalékos részesedést kért. A vállalkozó és üzlettársa viszont 15 százalékot ajánlottak, amit a befektető elutasított, így végül nem született meg az üzlet.
Dobos Lili és Selmeci Ruben, két 17 éves diákvállalkozó, nem mindennapi küldetést tűztek ki maguk elé: megmenteni a haldokló növényeket. Nyolc iskolatársukkal együtt egy izgalmas projekten dolgoznak, amely egy iskolai feladatból indult, de hamarosan túlnőtte a kereteit. Most pedig készen állnak arra, hogy a PlantIT nevű kezdeményezésükkel megmérettessék magukat a valós piacon, és valós segítséget nyújtsanak a növénybarátoknak.
Az a céljuk, hogy egy saját fejlesztésű okos technológiai rendszer révén megkönnyítsék az emberek számára a szobanövények gondozását. A jövőbeni vállalkozásukban 15 százalékos részesedésért cserébe 5 millió forintot kértek.
A Cápák természetesen el voltak ájulva a fiatal vállalkozók teljesítményétól, biztatták őket és részesedés nélkül is felajánlottak fejenként 1-1 millió forintot és mentorálást.