Nyolc év után végre elérkezett a változás ideje, és a McLaren most már lenyűgöző előnnyel készül a bahreini időmérőre.

A McLaren az eddigieknél is brutálisabb fölényt mutatott a Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén, amivel az időmérő edzés toronymagas esélyesévé lépett elő.

A hétvége első szabadedzéséhez hasonlóan a harmadik edzés sem nyújtott reprezentatív képet az időmérő és a verseny szempontjából. Ezt az edzést napsütéses, melegebb időjárási körülmények között tartották, ellentétben a versenyhétvégén várható körülményekkel. Ennek ellenére ez a tréning is kulcsfontosságú volt a csapatok számára, hiszen itt volt lehetőségük kipróbálni a péntekről szombatra végrehajtott módosításokat. A csapatok természetesen abban bíznak, hogy ha ezek a változtatások beválnak, akkor az időmérőre is tarthatóak lesznek.

Ezek alapján az utolsó 60 perces gyakorlás viszonylag lassan indult be, és az első 10 perc elteltével csupán a két Haas versenyzőnek volt mért körideje. Az ő teljesítményük azonban nem volt túl rózsás, hiszen több mint 6, illetve 7 másodperccel maradtak el a második edzés legjobb időitől. Ezen kívül Lewis Hamilton is kint volt a pályán ebben az időszakban, ám miután letért a 11-es kanyar ideális ívéről, a bokszutca irányába fordult. Ott csak egy rövid megállást követően tért vissza a versenypályára.

Bármit is mondhat Norris, az idei F1-es hétvége a McLaren számára igazi kihívásokat tartogathat riválisaik számára.

A 42 fokos aszfalton nem meglepő módon sokkal kedvezőtlenebbek voltak a tapadási körülmények, mint a már világítás alatt zajló második edzésen. A Pirelli azonban egy olyan lépést tett, amire nyolc éve nem volt példa: a hétvége kezdetét követően a kötelező minimum nyomást a hátsó gumik esetében 21 PSI-ről 20 PSI-re csökkentette, ami szokatlan döntés, hiszen általában a nyomás növelésére szoktak törekedni. Az utolsó csökkentést még a 2017-es szezonban láthattuk. Ennek az intézkedésnek az indoka az volt, hogy pénteken rendkívül nehéz volt a hátsó abroncsok kezelése - ez a McLaren dominanciájának egyik kulcsfontosságú tényezője volt -, hiszen a Pirelli nem számított ilyen szélsőséges hőmérsékletekre, amelyek a vártnál jobban megemelték a guminyomást. A gumik nyomása, amely 21 PSI-ről indult, menet közben a kitűzött 22 PSI fölé kúszott. Ennek következményeként egyfajta végeláthatatlan körforgás kezdődhetett: a magas nyomás miatt a gumi egyre inkább csúszkálni kezdett, ami újabb felmelegedést eredményezett, ezzel pedig a nyomás tovább nőtt, és végül az egész vezethetetlenné vált.

A gumikkal való versenytempó javítása különösen hasznos lehet azoknak a csapatoknak, akik jelenleg nehézségekkel küzdenek. Ugyanakkor ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a riválisok könnyebben beérhetik a McLarent, hiszen a minimumnyomás csökkentése nekik is kedvező hatással lehet.

Related posts