Ez az év különleges lehet a magyar légiforgalom számára, hiszen várakozások szerint új csúcsot dönthet a forgalmi adatok terén.

A HungaroControl előrejelzése szerint 2025-re az átrepülő forgalom 8-12%-os, míg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér esetében 10-15%-os növekedés valószínű az előző évhez viszonyítva.
A magyar léginavigációs szolgáltató kiemelte, hogy az idei nyári csúcsforgalomra való felkészülés részeként több átfogó intézkedést vezettek be. Céljuk, hogy minimálisra csökkentsék az utasokat érintő járatkéséseket, ezzel biztosítva a nyaralási szezon zökkenőmentes kezdetét.
Az idei év első négy hónapjának forgalmi statisztikái arra utalnak, hogy a nyár folyamán a légiforgalom rekordot dönthet, és ez lehet az eddigi legmagasabb szint.
Emlékeztetnek arra, hogy tavaly augusztus óta a HungaroControl több intézkedést is hozott a folyamatosan növekvő forgalom hatékony és biztonságos kezelése érdekében. A közelmúltban adták át a mirTWR-t, azaz a moduláris integrált távoli toronyirányítási rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a budapesti repülőtér forgalmát - egy ilyen méretű repülőtér esetben a világon elsőként - helyszíntől függetlenül irányíthassák. A rendszer javíthatja a futópályák kihasználtságát, növeli a repülésbiztonságot, és csökkentheti az időjárási vagy a földi körülményekből fakadó késéseket - írja az MTI.
A 2025-ös év eddigi adatai alapján továbbra is az átrepülő légi járművek adják a forgalom túlnyomó részét.
de a korábbi évekhez képest a Budapest Airport forgalma is nagymértékben növekszik.
Április óta egy dedikált meteorológus segíti a légiforgalmi irányítók munkáját a legforgalmasabb nappali időszakokban. Ez a lépés különösen fontos a nyári hónapokban, amikor az időjárás egyre kiszámíthatatlanabbá és zivatarosabbá válik. A meteorológus jelenléte lehetővé teszi, hogy a szakemberek megalapozottabb döntéseket hozzanak a légtérkorlátozásokkal kapcsolatban, így biztosítva a biztonságosabb és hatékonyabb légi közlekedést.
A HungaroControl bejelentette, hogy a technológiai újítások terén is fontos lépéseket tett. Jelenleg a francia Thales csoport által kifejlesztett TopSky - ATC irányítórendszer továbbfejlesztett verzióját alkalmazza, amely lehetővé teszi a teljes magyar légitér, valamint Koszovó magas légterében közlekedő légi járművek hatékony kezelését.
A legfrissebb hírek szerint nemcsak az infrastrukturális fejlesztések terén történt előrelépés, hanem a légiforgalmi irányítók létszáma is jelentős mértékben nőtt. Az utóbbi időszakban kilenc új légiforgalmi irányító hallgató szerzett szakszolgálati engedélyt, míg további tizenhárom külföldi szakember csatlakozott a csapathoz. Ráadásul három, külföldön ideiglenesen dolgozó hazai szakember visszatért a szervezethez. A csúcsidőszakok zökkenőmentes kezelése érdekében új készenléti rendszert vezettek be, és a szakszolgálati engedéllyel rendelkező vezető munkatársak is aktívan részt vesznek az irányítói feladatokban - tájékoztatott a HungaroControl.