A Hyundai hatalmas lépést tett, amellyel jelentős előnyhöz juthat a versenytársakkal szemben 2025-re. Az autógyártó innovatív stratégiája és technológiai újításai révén komoly konkurenciát jelenthet a piacon, amely új irányokat és lehetőségeket nyithat me

A Hyundai Motor körülbelül egy évnyi ritkaföldfém-készlettel bír, ami azt jelenti, hogy a Kína által bevezetett exportkorlátozások ellenére egyelőre nem várnak fennakadásokat. A dél-koreai autógyártó büszkén jelenti, hogy sikerült szélesíteniük az ellátási láncukat, így az elektromos járművek gyártása zavartalanul folytatódhat.
A Hyundai Motor ritkaföldfém-készletei körülbelül egy évre elegendőek, és a vállalat nem anticipálja, hogy a Kína által bevezetett exportkorlátozások rövid távon befolyásolnák a globális ellátási láncokban tapasztalható zavarokat - nyilatkozta egy, a cég befektetői hívásán részt vevő forrás a Reutersnek.
Kína áprilisi lépése, amely a ritkaföldfémek és a hozzájuk kapcsolódó mágnesek széles spektrumának exportkorlátozását célozta meg, komoly zavarokat okozott a globális ellátási láncokban. Ez különösen érintette az autógyártókat, űripari cégeket, félvezetőgyártókat és hadiipari beszállítókat, akik számára ezek az alapanyagok elengedhetetlenek. A döntés hatására világszerte megingott a stabilitás, és felmerültek a kérdések a jövőbeni beszerzési lehetőségekkel kapcsolatban.
A Hyundai, amely a világ harmadik legnagyobb autógyártójaként a Kia Motors-szal együttműködik, kiemelkedő készletezési stratégiát alkalmaz, amely arra utal, hogy sokkal felkészültebb a különböző korlátozások kezelésére, mint számos konkurense, például a BMW, akik már tapasztalták a gyártási folyamatok vagy a beszállítói lánc zavarait. Egy nem nyilvános befektetői ülésen elhangzott információk szerint a Hyundai befektetői kapcsolatokért felelős munkatársa kiemelte, hogy a dél-koreai vállalat jelentős előnyben van a ritkaföldfémekkel kapcsolatos ellátási kihívások kezelésében, összehasonlítva más iparági szereplőkkel. A Hyundai sikeresen diverzifikálta az ellátási láncait és optimalizálta a beszerzési folyamatait, így várakozásaik szerint legalább egy évig zökkenőmentesen tudják gyártani elektromos és hibrid járműveiket.
A vállalat egy névtelenséget kérő képviselője szerint a cég jelentős mértékben bővítette ritkaföldfém-készleteit az exportkorlátozások korábbi enyhítése alatt. A dél-koreai gyártó ásványianyag-tartalékairól eddig nem áll rendelkezésre hivatalos információ, és nem világos, hogy a Hyundai és a Kia kizárólag a saját készleteiket halmozták-e fel, vagy a beszállítóik készleteit is figyelembe vették. A Reuters megkeresésére a Hyundai nem kívánt kommentálni sem a készletszinteket, sem a beszerzési stratégiájukat.
Folyamatosan figyelemmel kísérjük a piaci környezet változásait, hogy megőrizzük működésünk stabilitását és fenntartsuk változatos, globális ellátási láncunkat. Üzleti stratégiánk alapelve, hogy mindig optimális készletszinteket biztosítsunk a problémamentes gyártás érdekében.
- közölte a Hyundai. Kína a világ ritkaföldfém-termelésének mintegy 90%-át adja, ezek pedig elengedhetetlenek az autógyártásban, különösen az elektromos járművek motorjaihoz. A Hyundai Motor Group emellett körülbelül egyéves készlettel rendelkezik az elektromos és hibrid autóihoz szükséges mágnesekből is - közölte egy, az ügyet jól ismerő forrás, aki a téma érzékenysége miatt nem kívánt nevet mondani.
Kína dominanciája a kritikus ásványkincsek piacán egyre inkább stratégiai fegyverként funkcionál Peking számára az Egyesült Államokkal folytatott kereskedelmi konfliktus során, amelynek gyökerei Donald Trump elnök által bevezetett vámintézkedésekre vezethetők vissza.