Sami Pajarit számára a szabályváltozások teljesen közömbösek.
A Toyota immár teljes állású versenyzőjének, Sami Pajarinak nem jelent nagy változást, hogy kikerülnek a hibrid rendszerek a Rally1-es autókból.
Jövőre radikális átalakuláson megy keresztül a rali-világbajnokság, amelynek legfőbb következménye a hibrid rendszerek eltávolítása lesz, emellett számos egyéb szabálymódosítás is életbe lép. A döntés hátterében elsősorban pénzügyi megfontolások állnak. A hibrid egységek esetében a potenciális meghibásodások miatt a csapatok nem tudták volna egyszerűen visszaállítani azokat; minden egyes hiba javítása elkerülhetetlen lett volna, ami jelentős, eurómilliós többletköltségeket rótt volna rájuk.
A Toyota által a következő szezonra szerződtetett Sami Pajarinak volt tapasztalata a hibrid egységgel felszerelt Rally1-es autóban (egyébként negatív is, mert romlott el alatta a rendszer), ennek ellenére nem tartja különösebben jelentősnek a változást.
"Őszintén bevallom, számomra ez nem hozott jelentős változást - osztotta meg Pajari. - Természetesen élveztem azokat az autókat vezetni, hiszen a hibrid technológiából származó lökés igazán lenyűgöző élmény. Nem bánnám, ha az autó teljesítménye nagyobb lenne, de összességében ez nem igazán számít, mert az élmény, amit az autók nyújtanak, mindenképpen felejthetetlen volt."
Az M-Sport határozottan pártolta a hibrid rendszer eltávolítását. A gyári támogatás híján üzemelő hibrid rendszer olyan költségeket rótt a csapatra, amelyek már nem voltak fenntarthatók.
"Egészen biztosan megvan az oka, hogy végrehajtották ezt a változást, de nekem így is rendben van" - tette hozzá Sami Pajari, aki három futamon indult a hibrid rendszerű Toyota GR Yaris Rally1-essel. Finnaországban negyedik, Chilében hatodik lett, a Közép-Európa Rallyn viszont nem ért célba, a 15. gyorsaságin borult az autóval.