A Skoda Fabia kínálata most egy izgalmas sportváltozattal gazdagodott, amely még inkább felpezsdíti a modell palettáját.

Bár a Skoda évtizedek óta folyamatosan dominál a motorsport világában a Fabia S2000, R5 és Rally2 raliversióival – amelyekből eddig több mint 700 darabot értékesítettek –, a Fabia utcai változatának sportos RS kivitele utoljára 2007 és 2014 között került piacra. Ekkor az 1,4 literes motorból turbófeltöltő és kompresszor segítségével 180 lóerőt csiholtak ki, ami valódi élményt nyújtott a vezetőknek.

Az első generációs Fabia RS-t pedig az 1,9-es, 130 lóerős PD TDI motor hajtotta, ami meglehetősen szokatlan döntés volt.

Több mint tíz évvel az utolsó RS után ismét van sportváltozata a Fabiának, de nem RS-nek hívják, hanem Fabia 130-nak, a márka 130. születésnapja miatt. Még a motorteljesítmény is pontosan ezért lett 130 kW, azaz 177 lóerő. Az 1,5-ös TSI motorból korábban csak 150 lóerőset lehetett választani, amellyel 7,8 másodperc alatt gyorsult fel 0-100 km/h-ra a Fabia aktuális nemzedéke, a végsebessége pedig 225 km/h volt.

Bár az új, 130-as csúcsváltozatnál a maximális nyomaték változatlanul 250 Nm maradt a hétfokozatú DSG-váltó védelme érdekében, a 27 extra lóerő révén mégis jelentős teljesítménynövekedés érhető el.

A duplakuplungos automata sebességváltó egy különleges szoftverfrissítést kapott, amely forradalmasítja a DSG teljesítményét. Ennek köszönhetően a Sport üzemmódban a váltások sokkal gyorsabbá válnak, és a fokozatok hosszabb ideig maradnak aktívak a váltás előtt, lehetővé téve, hogy a turbómotor magasabb fordulatszámon működjön automata üzemmódban. Bár kézi váltó nem áll rendelkezésre, a klasszikus kézifék továbbra is megmaradt, így a kézifékes fordulók zavartalanul végrehajthatók. A kipörgésgátló és a menetstabilizáló rendszer is rendelkezik egy engedékenyebb Sport állással, de a kipörgésgátlót csak teljesen ki lehet kapcsolni.

A Fabia 130-as modellje a kanyarokban való jobb kezelhetőség érdekében finomhangolt futóművel rendelkezik, amely lehetővé teszi, hogy a sofőr magabiztosan vegye az éles kanyarokat. A sportosabb beállítások és a precíziós irányítás révén a vezetési élmény még élvezetesebbé válik, így minden egyes kanyarban öröm vezetni.

amely feszesebb és 15 mm-rel alacsonyabb, mint a hagyományos modelleké. Még az elektromos szervokormányt is átdolgozták, hogy több és jobb visszajelzést adjon. Belül elektromosan állítható sportülések, kevlárutánzatú díszbetétek és rozsdamentes acél pedálok különböztetik meg a 130-at a hagyományos Fabiáktól.

Related posts