Vitézy Dávid dühösen reagál - "kókler, komolytalan kampány tele üres ígéretekkel"!

A szombati balatoni közlekedési zűrzavar újra a MÁV működésének és Lázár János közlekedési miniszternek a kritikáját hozta magával Vitézy Dávid részéről. A Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője hangsúlyozta, hogy a válságkezelési intézkedések csupán látszólagos megoldások voltak, ráadásul a pótlóbuszok csak akkor álltak forgalomba, amikor már nem volt rájuk valódi szükség.

Kép forrása: MTI/Kocsis Zoltán

A korábbi közlekedési államtitkár véleménye szerint "teljesen abszurd", hogy a szombati üzemzavarra reagálva csupán vasárnapra tudtak buszokat bevetni.

Ez a különleges esemény, az egy napos késéssel érkező pótlóbusz, igazi ritkaságnak számít. A vidéki járművezetők a fővárosban, Budapesten, tétlenül üldögélnek az árnyékban, és nem tudják felfogni, miért hívták őket be Pünkösdvasárnap.

- írta közösségi oldalán.

Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója vasárnap bejelentette, hogy körülbelül 300 pótlóbusz állt készenlétben a hétvégi vasúti zavarok miatt. A hivatalos tájékoztatás alapján azonban a szombati problémát sikerült késő estére orvosolni, így mire a buszok megérkeztek, a vonatközlekedés már visszaállt a normális kerékvágásba.

Vitézy szerint az intézkedések nem csak megkésettnek, de súlytalanok is voltak.

"Ez az egész tökéletes szimbóluma mindannak a kármentő kapkodásnak, 10 pontos hangzatos, kókler, komolytalan kirakatígéret-kampánynak, amit a saját maga által leállított járműbeszerzések és pályafelújítások helyett indított Lázár János:

Ha a vonat nem közlekedik, legalább egy kis pénz visszajár – de ezt inkább csak jelképesen mondhatjuk, hiszen a legtöbb utas bérletet használ, így számukra gyakorlatilag semmilyen kompenzáció nem érkezik.

Ha a pályákat nem újítják fel, legalább néhány budit igen,

Ha a vonatok már nem közlekednek, akkor kialakítanak egy katasztrófa-kezelő központot, és biztosítanak hatékonyabb utastájékoztatást.

Ha az ötvenéves, klíma nélküli vasúti kocsik nem kerülnek modernizálásra, akkor a vasúti közlekedés összeomlása elkerülhetetlenné válik. Ilyen esetben klímás pótlóbuszokra lehet számítani, akár baráti cégektől is bérelve extra járműveket.

- fogalmazott. Mint hozzátette:

A tegnapi nap igazán kellemetlen meglepetéseket tartogatott. Nem csupán a vasúti közlekedés omlott össze, hanem a kapkodva összeszedett tízpontos terv is gyorsan lelepleződött: kiderült, hogy az egész csak üres ígéretek halmaza. A normális vasútfejlesztés helyett csak ígéretek maradtak, amelyeket nem sikerült betartani. Pótlóbuszok nem érkeztek, és még a működő utastájékoztatás is hiányzott. Ráadásul a látványpékségben is penészes krémesek vártak, ami csak rátett egy lapáttal az amúgy sem rózsás helyzetre. Most pedig úgy tűnik, hogy a közlekedési hatóságok a pótlóbuszokkal próbálnak megoldani mindent, de mindez egy nappal azután, hogy a vonatok leálltak. Szerencsétlen buszvezetők, akiknek így kell helytállniuk a káosz közepette.

A kritikák Lázár János személye ellen is irányultak. Vitézy úgy fogalmazott:

A nyár első hétvégéjén az egész ország számára világossá vált: a hetek óta a halálbüntetésről és saját maga által megbízott építési vállalkozók fényűzéséről üvöltöző miniszter valójában a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legrosszabb közlekedési minisztere.

A volt államtitkár szerint a tárcavezető figyelme nem a valódi problémák felé irányul:

Related posts